انجام خودارزیابی اولیه برای ترسیم وضعیت موجود آموزشی، پرورشی و...با بهره گیری از ظرفیت های منابع انسانی بر اساس فرم شماره (6)
تنظیم برنامه سالانه مدرسه بر اساس نتایج خود ارزیابی اولیه با مشارکت کلیه عوامل انسانی در شورای مدرسه و تصویب آن
تنظیم تقویم اجرایی فعالیت ها و اقدامات پیش بینی شده در برنامه سالانه
ابلاغ وظایف و مسئولیت تعیین شده هریک از عوامل انسانی در جلسه ای توجیهی به صورت رسمی و مکتوب
تنظیم برنامه زمانبندی مناسب در جهت نظارت و ارزیابی از فرایند انجام فعالیت ها براساس فرم شماره (4)
انجام خودارزیابی توسط هر یک از مسؤولین برنامه ها از چگونگی اجرای فعالیتها در بازه های زمانی پیش بینی شده در طرح تدبیر(فرم شماره 5)
برگزاری جلسه بررسی و تحلیل نتایج خود ارزیابی به منظورتعیین میزان پیشرفت برنامه و نقاط قابل بهبود و پیش بینی فعالیتها و اقدامات برای بهبود مستمر
انجام خودارزیابی پایانی(فرم شماره 6) بر اساس خودارزیابی اولیه، ارزیابیهای فرایندی (فرم شماره 4)، خود ارزیابی های مسئولین فعالیت ها (فرم شماره 5)، برنامه سالانه و نتایج اقدامات در پایان سال تحصیلی و ارائه گزارش به مسئولین ذیربط
همکاری و مساعدت با همکاران اعزامی از منطقه برای انجام ارزیابی بیرونی
اصل تدبیر شامل موارد زیر است؟
1_برنامه محوری
2_اموزش و یادگیری
3_فعالیت های فوق برنامه و پرورشی
4_سلامت و تربیت بدنی
5_مشارکت
6_نظارت و ارزیابی
7_اداری و مالی
این موارد اهداف اموزش و پرورش و تعالی دانش اموز و پرسنل هست ..
👇👇توضیحات جدول 1 برنامه طرح تدبیر
جدول شماره 1گام های تدوین برنامه سالانه است...1_تحلیل دقیق میکنیم از مدرسمون 2_بعد تحلیل نیازامون رو اولویت بندی میکنیم 3_بعدش اهداف واقعی برا اولویتامون تدوین میکنیم نه خیالی و رویایب 4_میایم جدول طراحی میکنیم شاخص و اقدامات و زمان و اجرا و غیره تعیین میکنین 5_ ارزیابی هست که و جمع اواری اطلاعات و تحلیل و استفاده از تحلیل ها جهت پیشرفت
سوال:ایا میتونیم فرایند های اصلی رو حذف یا دستکاری کنیم؟؟👇👇👇
پاسخ ::خیر فرایند های اصلی از عناصر اصلی برنامه تدبیر و متناسب با سندتحول بنیادین بوده و یک حرکت کارشناسی شده و دقیقی هست که ما مدیران باید براساس اونها فعالیت کنیم فقط میتونیم فعالیت های جدیددو خلاقانه ای برای این فرایند ها تعریف کنیم
مدیران محترم توجه کنند فرم 6 برنامه تدبیر رو با توجه به امکانات مدرسه خودشون ولی براساس فرایند های اصلی تنظیم کنن..پس ما در فرم 6 میتونیم ایتم های تعریف شده رو تغییر و کم زیاد و حتی ایتم جدیدی تعریف کنیم که در مدرسه ما موجود باشه و بتونیم مستند بسازیم و اون هدف که حرکت مدرسه رو به جلو هست محقق بشه