برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

گام های تدوین  تقویم اجرایی و عملیاتی
متناسب با شیوه نامه جدید👇👇

 گام اول:تحلیل دقیق از وضعیت مدرسه در تقویم اجرایی

گام دوم:تعیین نیازهاو اولویت های مدرسه
 
گام سوم:تدوین  اهداف واقعی  و قابل اجرا  
 
گام چهارم:تکمیل جدول عملیاتی تقویم اجرایی

گام پنجم:تنظیم چارچوب مشخص برای ارزیابی
 فعالیت های انجام شده


گام اول _تحلیل دقیق از وضعیت مدرسه:
عملکرد  تحصیلی-تربیتی  دانش آموزان، وضعیت نیروی انسانی ، وضعیت مشارکت اولیاء  ، امکانات و تجهیزات ،  ظرفیت های محیط پیرامونی ، آمار دانش آموزان ، ،وضعیت فرهنگی اولیاءو......

گام دوم-  تعیین نیازهاو اولویت های مدرسه :
    بهبود وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ، تقویت روحیه کار گروهی در دانش آموزان، توانمند سازی معلمان در طراحی آموزشی ؛ ارتقاء آگاهی  اولیا نسبت به ضرورت مشارکت آنان در امور مدرسه ،شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل،جذب دانش آموزان لازم التعلیم، افزایش وضعیت ایمنی و فیزیکی مدرسه  ،جلب مشارکت نهاد ها و مؤسسات پیرامونی ،ارتقاء سطح بهداشت و روان دانش آموزان و...

گام سوم-تدوین  اهداف واقعی  و قابل اجرا در تقویم اجرایی  :
  تدوین  اهداف واقعی  و قابل اجرا   مبتنی بر نیازها و اولویت ها(ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دروس مختلف،ارتقاء مهارتهای حرفه ای معلمان ، ارتقاء شناخت اولیاء بسبت به  نقش و اهمیت مشارکت آنان در امور مدرسه ، هوشمند سازی کلاسها ،افزایش جلب مشارکت خیرین محل در خصوص حمایت از فعالیت های مدرسه ، توسعه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فوق برنامه و تشکل های دانش آموزی ، کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان و...)

گام چهارم-تکمیل جدول عملیاتی تقویم اجرایی:
تعیین فعالیت‌ها، اقدامات و شیوه‌های متناسب اجرایی، شاخص وضعیت موجود،تعیین وضعیت مورد انتظار،، پیش‌بینی زمان اجرا، میزان اعتبار، مسئول اجرا

گام پنجم-تنظیم چارچوب مشخص برای ارزیابی فعالیت های انجام شده:
ابزار ارزیابی ،زمان های ارزیابی  ، نحوه ارزیابی و  جمع آوری اطلاعات و  تحلیل نتایج ارزیابی  استفاده از نتایج ارزیابی در تنظیم برنامه جدید و  بهبود مستمر فعالیت هاو..

👇👇👇تغییراتی که گام های جدید تقویم اجرایی داشت
گام ها از 7تا به 5تا کاهش پیدا کردن

تغییراتی که در تقویم اجرایی بصورت کلی صورت گرفته👇👇👇

1_فرم شماره پنج برداشته شده و بجای آن فرم شماره شش اومده،

2_امتیاز فرآیند خلاقیت مثل سال قبل نیست که مدیر به خودش امتیاز بده ،فقط ارزیاب بیرونی در آخر محاسبه میکنه،

3_جدول شماره 4 در شیوه نامه قبلی نمونه فرم پیشنهادی برنامه سالانه بود ولی در این شیوه نامه تبدیل به نمونه فرم ارزیابی فرایندی ویژه بازدیدهای طی سال شده

4_در شیوه نامه جدید جدول شماره 5 مربوط خود ارزیابی بهبود فرایندی شده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی