برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

باعنایت به اینکه بهبود عملکرد مدیریت آموزشگاهی  به عنوان  یکی از سیاست های بهبود کیفیت آموزش و پرورش  اعلام شده است ، در همین راستا الگوی تعالی مدیریت مدرسه برای عملیاتی کردن این سیاست  طراحی گردید.اما از آنجا که این طرح در 5 درصد مدارس اجرا می شود ، ضرورت دارد در خصوص چگونگی انجام کار ها و فعالیت های سایر مدارس دوره ابتدایی نیز تجدید نظرشده ، با رویکرد باز مهندسی نسبت به بهبود ،اصلاح و تقویت فرآیند های اثر بخش در کیفیت مدیریت آموزشگاهی اقدام شود .

لذا طرح تدبیر( فایل پیوست )  با عنوان " راهنمای مدیردرارتقاء کیفیت مدیریت مدارس ابتدایی"که با مشارکت فکری کارشناسان استان ها و اعتبار بخشی آن با همکاری مدیران مدارس روستایی و شهری تنظیم شده است .طی شماره 118875/200مورخ 94/6/21جهت اجرا ابلاغ گردیده ،لذا  شایسته است برای تحقق اهداف این طرح برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

 

موارد قابل طرح درجلسه شورا 5 :

 

    1. آشنایی با روشهای تدریس معلمان

 

    2. معرفی کتابها ، مجلات و نشریه های جدید

 

    3. سخنرانی صاحبنظران و مقامات علمی و اداری آموزش و پرورش

 

    4. نمایش فیلم های آموزشی و تربیتی

 

    5. رسیدگی به مسائل و موضوعات بر حسب شرایط و نیازهای خاص آموزشگاه

 

و به نظر میرسد :

 

    6. آشنایی با آخرین دستورالعملها و بخشنامه های ارسالی اداره متبوع

 

    7. تصمیم گیری در موارد خاصی که طبق آئین نامه اجرائی به عهده شورا است

 

    8. مطالب یا مصوبه هایی که در جلسات "انجمن اولیاء و مربیان" و "شورای دانش آموزی" ارائه و اتخاذ شده و لازم است جهت بررسی توسط نماینده شورا یا اعضای انجمن به اطلاع دبیران رسانده و تصمیمات مشترک اتخاذ گردد .

 

    9. بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان و برنامه ریزی برای رفع آن

 

   10. تعیین میزان و چگونگی تکالیف درسی دانش آموزان در اوقات فراغت

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی