برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

1. بررسی و رفع نواقص پرونده های تحصیلی دانش آموزان

2. بازدید از کلاسها و صحبت با همکاران و تدریس ایشان

3. تجهیز و تکمیل کمد جوایز

4. تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان

5.تشکیل شورای مدرسه

6.برگزاری اردوهای علمی ، فرهنگی و تفریحی دانش آموزان

7. نظارت بر انجام معاینات بهداشتی

8. تشویق وترغیب دانش آموزان به مطالعه و کتابخوانی و تشکیل نمایشگاه کتاب

9. برگزاری ارزشیابی ماهانه

10. برگزاری مراسم سوگواری امام محمد باقر(ع)

11. برگزاری مراسم اعیاد امام علی نقی(ع) – عید سعید غدیر

12. بزرگداشت مراسم ملی از جمله 13 آّبان روزدانش آموز و ...

13. کنترل وسایل حرارتی و تجهیز آنها

14. آماده سازی دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری و احکام و ورزشی

15. جلسه ملاقات مدیر و معلمان با اولیا

16.ارسال کارنامه مستمر و ماهانه جهت اطلاع اولیا از وضعیت تحصیلی دانش آموزان

17. تشکیل جلسات مشاوره

18 . تشکیل کلاسهای فوق برنامه

 

جهش تحصیلی چیست و چگونه فرزندتان می توانند جهش تحصیلی داشته باشد؟

مرحله اول :  مدرسه

نکته مهم در خصوص جهش تحصیلی این است که در پایه  اول ورودی انجام نمی‌شود یعنی دانش‌آموزانی که امسال به کلاس اول می‌روند نمی‌توانند در روند جهش تحصیلی قرار بگیرند.

جهش تحصیلی در پایه میانی صورت می‌گیرد و خانواده‌هایی که فکر می‌کنند فرزندشان دارای استعداد و توانایی است می‌توانند، این موضوع را با مدیر مدرسه مطرح کنند.

البته شرط اصلی مطرح شدن جهش تحصیلی، کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس در کارنامه دانش‌آموز است.

وجیه‌الله پرویزی مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایران اظهار داشت: امسال جهش تحصیلی از پایه «دوم به چهارم»، «سوم به پنجم» و «چهارم به ششم» انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده در ابتدا باید به مدرسه مراجعه کنند و مدیران مدارس، دانش‌آموزان حائز شرایط را به اداره آموزش و پرورش منطقه معرفی می‌کند.

 

* مرحله دوم:  اداره آموزش و پرورش منطقه

مرحله دوم روند جهش تحصیلی، آموزش و پرورش منطقه است، در این شرایط مدیر مدرسه، معرفی نامه به خانواده برای اداره آموزش و پرورش منطقه می‌دهد.

در این مرحله، معاونت آموزش ابتدایی منطقه، معرفی‌نامه جهت ارزیابی ذهنی صادر می‌کند که خانواده باید به آموزش و پرورش استثنایی مراجعه کنند.

 

مرحله سوم : آموزش و پرورش استثنایی

برخی افراد فکر می‌کنند که جهش تحصیلی هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش استثنایی ندارد و این سوال مطرح می‌شود که چرا دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی باید به اداره آموزش و پرورش استثنایی مراجعه کنند.

پرویزی در این خصوص گفت: آموزش و پرورش استثنایی، از آزمونگر‌ها متخصص بهره‌ می‌برد و آزمون‌های استاندارد و تخصصی را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی با معرفی‌نامه به ما مراجعه می‌کنند تا از آنها تست تخصصی هوش بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان داشت: ارزیابی به صورت خصوصی برگزار می‌شود و در صورتی که بهره هوشی دانش‌آموز بیش از ۱۲۰ باشد، پذیرفته می‌شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی