برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

 

لینک بیلدینگ ستون هر استراتژی سئو است . این مبتنی بر ایجاد شبکه ای از پیوندها در صفحات شما برای نشان دادن قدرت شما در یک زمینه خاص به Google است.

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که موتورهای جستجو چقدر به آنچه پیوندها می گویند، ارزش قائل هستند؟

 

از طریق پیوندها، خزنده های وب محتوای جدیدی را برای فهرست بندی و درک چگونگی ارتباط صفحات با یکدیگر کشف می کنند.

 

این روابط ارتباط واقعی یک صفحه وب را نشان می دهد، که برای یک موقعیت بالا در نتایج جستجو ضروری است.

 

به همین دلیل است که ایجاد یک وب سایت با طراحی واکنش گرا،  بهبود سرعت صفحه و ایجاد محتوای مرتبط کافی نیست.

 

وقت آن است که به ساخت لینک نگاه کنید و  یک شبکه قدرتمند از پیوندها به وب سایت خود بسازید !

 

آیا می خواهید در مورد پیاده سازی لینک بیلدینگ در عمل و دستیابی به بهترین نتایج با   استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

 

مقاله ما را دنبال کنید تا بدانید:

 

لینک بیلدینگ چیست؟

چرا لینک ها مهم هستند؟

گوگل چگونه لینک ها را ارزیابی می کند؟

تکنیک های اصلی لینک بیلدینگ چیست؟

بهترین ابزارهای لینک بیلدینگ کدامند؟

فقط به خواندن ادامه دهید!

 

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ مجموعه ای از استراتژی های سئو است که هدف  آن ایجاد شبکه ای از لینک ها به یک صفحه  برای هدایت ترافیک و تقویت اعتبار آن در موتورهای جستجو است.

 

لینک ها می توانند خارجی یا داخلی باشند. در اصطلاح لینک بیلدینگ،  موارد خارجی از سایت های دیگر می آیند که به آنها بک لینک یا لینک های ورودی نیز گفته می شود .

 

این لینک ها محبوبیت و اعتبار یک سایت را در بازار گوگل نشان می دهد. موتور جستجو پیوندهای منتهی به سایت را بررسی می کند تا ببیند چند بار به سایت استناد شده و کیفیت آن مراجع را مشاهده می کند.

 

هر چه لینک های دریافتی از سایت های معتبر و محبوب بیشتر باشد، گوگل سایت را در حوزه تخصصی خود مرتبط تر می داند.

 

هوشمندی الگوریتم همچنین متن لنگر، محتوای اطراف پیوند، موقعیت صفحه آن و سایر عوامل را در نظر می گیرد که در زیر نگاهی عمیق تر به آنها خواهیم داشت.

 

همه این عناصر بر نمایه سازی و رتبه بندی صفحه لینک شده تأثیر می گذارد.

 

اما لینک بیلدینگ شامل  پیوندهای داخلی نیز می شود که در صفحات سایت موجود است . آنها ممکن است صفحات داخل یا خارج از سایت را هدف قرار دهند.

 

گوگل همچنین این پیوندها را ارزیابی می کند تا کیفیت و ارتباط یک صفحه را درک کند و در نتیجه، آیا ارزش رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو را دارد یا خیر.

 

اما، مانند هر تصمیمی در دنیای سئو، ابتدا باید  کاربر را قبل از نگرانی در مورد ربات در نظر بگیرید.

 

به همین دلیل، پیوندها در درجه اول راهی برای بهبود  تجربه کاربر  با امکان کشف محتوای اضافی در هنگام مرور یک صفحه هستند.

 

بنابراین، به جای فشار دادن ساختن لینک به صورت مصنوعی، فقط زمانی لینک ها را اضافه کنید که برای کاربر منطقی باشد. به این ترتیب از طریق این استراتژی ترافیک و اقتدار به دست خواهید آورد.

 

تفاوت بین لینک بیلدینگ و سئوی خارج از صفحه

اگرچه اصطلاح  سئو خارج از صفحه  اغلب به جای لینک بیلدینگ استفاده می شود، مفاهیم آنها متفاوت است:

 

سئوی خارج از صفحه به تمام استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو که فراتر از صفحات سایت اعمال می شود اشاره دارد.

لینک بیلدینگ شامل ایجاد شبکه ای از لینک ها برای تقویت اعتبار صفحات است.

سئوی خارج از صفحه شامل بک لینک های دریافت شده از سایت های دیگر است که بخشی از استراتژی ساخت لینک است. اما همچنین شامل ذکر نام تجاری بدون پیوند می شود که یک عامل رتبه بندی اضافی برای گوگل است.

 

بنابراین، لینک بیلدینگ تنها بخشی از سئوی خارج از صفحه است.

 

در استراتژی ساخت لینک، مهم است بدانید که نمی‌توانید به فراتر از سایت خود نگاه کنید.

 

ایجاد شبکه ای از پیوندها برای نشان دادن ارتباط شما به گوگل شامل دریافت پیوندهای خارجی (بخشی از سئوی خارج از صفحه) و افزودن پیوندها در صفحات شما (بخشی از  سئوی درون صفحه ) است.

 

بنابراین، هنگام برنامه‌ریزی استراتژی ساخت لینک،  باید به سئو داخلی و خارج از صفحه نگاه کنید .

 

به خاطر داشته باشید که یکی از ویژگی های سئو داخلی این است که تحت کنترل شما است - می توانید صفحات خود را ویرایش کنید و پیوندهای داخلی خود را به بهترین شکل مطابق با اهداف خود بهینه کنید.

 

در مورد سئوی خارج از صفحه، ممکن است بتوانید بر آن تأثیر بگذارید، اما تصمیم برای پیوند دادن و ذکر سایت شما مستقیماً در کنترل شما نیست.

 

چرا لینک ها مهم هستند؟

لینک ها از همان ابتدای راه اندازی وب مهم بوده اند. شبکه جهانی وب را می توان به عنوان مجموعه ای از اسناد به هم پیوسته که یک وب را تشکیل می دهند تعریف کرد.

 

لینک ها مسئول این اتصالات هستند و به کاربران اجازه می دهند بین صفحات، سایت ها، تصاویر، ویدئوها و فایل ها حرکت کنند.

 

موتورهای جستجو برای خزیدن و رتبه بندی وب سایت ها بر این ساختار پیوند تکیه می کنند.

 

در ابتدا، موتورهای جستجو به فهرست بندی و سازماندهی سایت ها به ترتیب حروف الفبا یا دایرکتوری ها (هنر، ورزش، اخبار و غیره) محدود می شدند. سایت ها برای نمایش در این فهرست ها باید ثبت نام می کردند.

 

زمانی که سایت‌های نسبتا کمی وجود داشت، این روند خوب بود. اما با افزایش چشمگیر حجم کاربران، وب سایت ها، محتوا و جستجوها، موتورهای جستجو نیاز به بهبود الگوریتم های خود برای ارائه نتایج جستجوی بهتر داشتند.

 

ابتدا موتورهای جستجو نیاز به ثبت نام سایت ها را حذف کردند. ارائه دهندگان جستجو شروع به جستجوی سایت هایی برای گنجاندن در فهرست های خود کردند. بنابراین مأموریت فهرست‌نویسی تمام صفحات وب و در دسترس قرار دادن محتوا به طور سازمان‌یافته در دسترس کاربران آغاز شد.

 

برای انجام این کار، موتورهای جستجو از ساختار به هم پیوسته وب استفاده کردند.

 

و امروزه به این روش ادامه می‌دهد:  پیوندها مسیرهای وب را برای روبات‌های موتور جستجو نشان می‌دهند ، که وب‌سایت‌ها را برای فهرست‌بندی محتوا یا به‌روزرسانی‌های جدید می‌خزند.

 

بعد از آن دیگر ترتیب حروف الفبای سایت ها فایده ای نداشت. لازم بود تجزیه و تحلیل شود که چه صفحاتی ارائه می دهند و آیا آنها پاسخ هایی را دارند که کاربران به دنبال آن هستند.

 

در این مرحله از داستان، گوگل در خط مقدم قرار گرفت. محبوب ترین موتور جستجوی جهان امروز سفر خود را با معرفی  الگوریتمی آغاز کرد که جستجو را متحول کرد: PageRank .

 

PageRank چندین فاکتور را برای رتبه بندی سایت ها در فهرست جستجو در نظر می گیرد. این الگوریتم محتوای صفحه را بر اساس کلمات کلیدی و محبوبیت آن در اینترنت که از طریق شبکه پیوندهای آن اندازه گیری می شود، تجزیه و تحلیل می کند.

 

هدف اندازه گیری ارتباط سایت با توجه به تعداد لینک هایی بود که از سایت های دیگر دریافت می کرد.

 

این همان منطق دانشگاهی را به کار می برد: هر چه نویسنده ارجاعات بیشتری دریافت کند، در یک زمینه خاص دارای اختیارات بیشتری است. بنابراین، هر چه یک سایت لینک های بیشتری دریافت کند، در حوزه تخصصی خود مرتبط تر است.

 

در نتیجه،  پیوندها اعتبار یک وب سایت را نشان می دهند. به این ترتیب آنها برای موتورهای جستجو و متخصصان سئو مهم شدند.

 

از زمان معرفی PageRank، الگوریتم گوگل به تکامل خود ادامه داده است.

 

آنها به زودی متوجه شدند که تعداد پیوندها برای اندازه گیری ارتباط یک سایت کافی نیست زیرا به سادگی می تواند صدها پیوند ایجاد کند.

 

بنابراین، گوگل شروع به بررسی  تنوع و کیفیت صفحاتی  که بک لینک ها را نشان می دهند، کرد.

 

این الگوریتم تعریف می‌کند که وقتی صفحات با کیفیت بالا از دامنه‌های مختلف پیوند ایجاد می‌کنند، صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهند بخشی از اختیارات خود را دریافت می‌کند که معمولاً به آن آب پیوند می‌گویند .

 

بنابراین موتور جستجو می تواند سایت ها را با توجه به سطح اعتبار آنها در بازار طبقه بندی کند.

 

در این مرحله، قابلیت اطمینان یک سایت (TrustRank)، انکر تکست‌ها، موقعیت بک لینک‌ها در صفحه و چندین عامل دیگر که در زیر بررسی می‌کنیم، وارد عمل شدند.

 

صفحه‌ای که به صفحه‌ای پیوند می‌خورد، مسیری را به خزنده وب نشان می‌دهد که باید آن را طی کند و نشانی‌های اینترنتی که اختیارات خود را با آنها به اشتراک می‌گذارد. بنابراین، لینک ها برای خزیدن و رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجو ضروری هستند.

 

گوگل چگونه لینک ها را ارزیابی می کند؟

الگوریتم گوگل از عوامل متعددی برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند که شامل ارزیابی لینک می شود.

 

اکنون به عوامل اصلی که گوگل در پروفایل پیوندهای یک صفحه ارزیابی می کند نگاهی خواهیم انداخت. این ارزیابی با توجه به کیفیت بر اساس معیارهای مختلف بسیار فراتر از کمیت است.

 

در اینجا عواملی هستند که باید در استراتژی ساخت لینک خود در نظر بگیرید.

 

تعداد لینک ها

این اولین عاملی بود که گوگل پذیرفت. این اساس رتبه صفحه را تشکیل می دهد: هر چه یک سایت لینک های بیشتری دریافت کند، مرتبط تر در نظر گرفته می شود. تعداد پیوندهای یک صفحه نشان دهنده محبوبیت آن در وب است.

 

امروزه این معیار یکی از مهم ترین عوامل در ارزیابی لینک های گوگل است، اما نمی توان آن را به صورت مجزا در نظر گرفت.

 

دریافت لینک های متعدد از سایت هایی که مرتبط و قابل اعتماد نیستند، فایده ای ندارد. لازم است کمیت را با عواملی که در ادامه خواهیم دید مطابقت داد.

 

تنوع لینک ها

کدام یک ارزش بیشتری دارد: فردی که همیشه می گوید چقدر عالی هستید یا چند نفر که هر کدام یک بار می گویند چقدر عالی هستید؟

 

هر چه تعداد افرادی که از شما خوب صحبت کنند بیشتر باشد، در یک گروه شناخت بیشتری خواهید داشت.

 

گوگل هم در همین راستا فکر می کند. برای موتور جستجو، یک سایت زمانی که  پیوندهایی از چندین دامنه مختلف دریافت می کند، قدرت قوی تری را نشان می دهد . بنابراین، تنوع پیوندها نیز در ارزیابی گنجانده شده است.

 

زمینه پیوند

Google همچنین می‌تواند  زمینه اطراف پیوند را برای سنجش اینکه آیا واقعا مرتبط است را درک کند .

 

برای شروع، گوگل می‌داند که لینک‌های سایت‌هایی که به همان زمینه سایت هدف مربوط می‌شوند، ارزشمندتر هستند، زیرا به احتمال زیاد به مخاطبان سایت مرتبط هستند.

 

گوگل همچنین کلماتی را که در اطراف پیوند ظاهر می‌شوند، به‌عنوان «هم‌روی» (cocurrence) ارزیابی می‌کند. آنها به موتور جستجو کمک می کنند تا موضوع صفحه را درک کند و اینکه آیا پیوند در زمینه مفهومی دارد یا خیر.

 

گوگل علاوه بر کلمات، لینک های دیگری را که در این نزدیکی هستند نیز ارزیابی می کند. اگر آنها همچنین پیوندهایی به سایت های با کیفیت باشند، صفحه ارتباط بیشتری پیدا می کند و آب پیوند بیشتری را منتقل می کند.

 

اما اگر در حال حاضر تعداد زیادی لینک دارید، صفحه شما تمایل به دریافت لینک کمتری دارد، زیرا سایت در حال حاضر قدرت خود را به بسیاری از صفحات دیگر منتقل می کند.

 

علاوه بر این، موقعیت پیوندها نیز مهم است. اگر بخشی از محتوای اصلی صفحه باشد، احتمال زیادی وجود دارد که با قصد ویراستاری درج شود  و در نتیجه ارزش بیشتری به‌ویژه در ابتدای متن به دست بیاورد .

 

اما، زمانی که در هدر یا پاورقی یافت می شود، به احتمال زیاد نقش ایجاد یک بک لینک را دارد و بنابراین ارزش کمتری دارد.

 

انکرتکست

متن لنگر - متن قابل کلیک پیوند - نیز چیزهای زیادی در مورد صفحه پیوند داده شده می گوید.

 

معمولاً یک کلمه کلیدی یا توضیح کوتاهی از آنچه کاربر در صفحه با کلیک بر روی پیوند پیدا می کند ارائه می دهد. بنابراین گوگل از این فاکتور برای ایندکس کردن صفحات استفاده می کند.

 

همچنین، تجزیه و تحلیل انکر تکست به شناسایی سایت هایی که سعی در فریب موتور جستجو دارند کمک می کند.

 

استفاده از تطابق دقیق کلمه کلیدی در متن لنگر بک لینک  یکی از راه‌های تقویت اعتبار برای آن عبارت است.

 

با این حال، وقتی به طور مکرر در همه بک لینک ها استفاده شود، گوگل این استفاده غیرطبیعی را به عنوان استفاده از  تکنیک های کلاه سیاه می بیند . هنگامی که بک لینک ها به طور طبیعی به دست می آیند، متن های لنگر متنوع هستند.

 

قابلیت اطمینان

یک تحول در الگوریتم گوگل TrustRank بود. وقتی این فاکتور به الگوریتم اضافه شد، موتور جستجو شروع به سنجش قابلیت اطمینان سایت ها در رتبه بندی خود کرد.

 

بنابراین، هرچه به سایت‌های مورد اعتماد نزدیک‌تر باشید،  در نظر گوگل قابل اعتمادتر به نظر می‌رسید و آب پیوند بیشتری دریافت خواهید کرد.

 

سایت های قابل اعتماد آنهایی هستند که به ایجاد یک وب امن تر و مرتبط تر برای کاربر کمک می کنند.

 

برای ارزیابی قابلیت اطمینان، الگوریتم جستجو عواملی مانند سن دامنه، استفاده از گواهی‌های امنیتی، کیفیت محتوا و سایر عناصر را در نظر می‌گیرد.

 

پیوندهایی از صفحات دیگر به وب سایت شما

در لینک بیلدینگ می توانید با لینک های داخلی و خارجی کار کنید. اما مهم است که بدانید کدام یک وزن بیشتری در رتبه بندی دارند.

 

برای درک این موضوع، موارد زیر را در نظر بگیرید: آیا گوگل به یک سایت بیشتر بر اساس آنچه در مورد خودش (پیوندهای داخلی) می گوید اعتماد می کند یا آنچه سایت های دیگر در مورد آن می گویند (لینک های خارجی)؟

 

آنچه دیگران می گویند ارزشمندتر است، بنابراین  بک لینک ها از صفحات دیگر در ارزیابی جستجو وزن بیشتری دارند .

 

لینک خروجی

لینک هایی که در سایت خود قرار می دهید به اندازه بک لینک های ارزشمند نیستند، اما به  نشان دادن سلسله مراتب صفحه شما  به گوگل کمک می کنند.

 

فرض کنید یک شرکت بازاریابی تبلیغاتی دارید که دارای یک پست وبلاگی عمیق است که توضیح می دهد بازاریابی تبلیغاتی چیست.

 

از آنجایی که این نشریه مرکزی برای کسب و کار شما است، پست‌های کوتاه‌تر اضافی می‌توانند پیوندهایی را به آن هدایت کنند، به طوری که Google متوجه می‌شود این پست اصلی باید در بالای سلسله مراتب وبلاگ باشد.

 

پیوندهایی از سایت شما به صفحات دیگر

علاوه بر این، لینک‌های درون صفحات شما که به سایت‌های خارجی منتهی می‌شوند نیز در رتبه‌بندی اهمیت دارند.

 

Google ارزیابی می‌کند که آیا شما پیوندهایی به سایت‌های محبوب، قابل اعتماد و معتبر ارائه می‌دهید، در راستای این جمله که «به من بگو با کی هستی و من به تو می‌گویم که کیستی».

 

سرعت افزایش لینک

در روزهای اولیه سئو، بک لینک ها ابزار کلیدی تکنیک های کلاه سیاه بودند - روش هایی که برای فریب دادن موتورهای جستجو استفاده می شد.

 

بسیاری از وب سایت ها مزارع پیوند ایجاد کردند یا از طرح های خرید و فروش لینک استفاده کردند. بنابراین، آنها به سرعت بک لینک به دست آوردند.

 

برای مقابله با این، گوگل الگوریتم خود را برای شناسایی و مجازات این عمل تقویت کرد. یکی از منابع برای اندازه گیری این است که سایت شما با چه سرعتی لینک به دست می آورد.

 

کسب تعداد زیادی لینک در یک دوره کوتاه  معمولاً نشان دهنده یک طرح کلاه سیاه است ، زیرا پروفایل پیوند طبیعی رشد تدریجی دارد.

 

Nofollow vs. dofollow

عامل دیگری که گوگل هنگام تجزیه و تحلیل پیوندها در یک صفحه ارزیابی می کند، ویژگی nofollow است .

 

هنگامی که در کد پیوند قرار می گیرد، خزنده وب می داند که رتبه صفحه پیوند داده شده را در نظر نگیرد.

 

این بدان معنی است که  لینک های nofollow آب پیوند را منتقل نمی کنند .

 

به‌طور پیش‌فرض، همه پیوندها dofollow هستند یا آب پیوند را انتقال می‌دهند. هنگامی که نمی خواهید اتوریته را از طریق پیوند منتقل کنید، باید تگ nofollow را وارد کنید.

 

برای مثال، اگر نیاز به خواندن یک وب سایت مشکوک دارید، می توانید از تگ nofollow استفاده کنید تا اختیارات خود را با آن به اشتراک نگذارید.

 

این برچسب معمولاً در پیوندهای رسانه های اجتماعی یا جعبه نظرات وبلاگ نیز استفاده می شود.

 

فیس‌بوک، اینستاگرام یا صاحب وبلاگ می‌خواهند از انتقال اعتبار خود به پیوندهایی که هر کاربر ممکن است در یک صفحه درج می‌کند اجتناب کنند، عمدتاً به این دلیل که این فضاها اغلب برای اسپم استفاده می‌شوند.

 

تکنیک های اصلی لینک سازی چیست؟

برای عملی کردن تکنیک های لینک سازی، مهم است که فاکتورهای ارزیابی لینک گوگل را در نظر داشته باشید.

 

این به شما این امکان را می دهد که شبکه ای قوی از پیوندها به صفحات خود از نظر کمیت و کیفیت ایجاد کنید.

 

بنابراین در اینجا روش های اصلی توصیه می کنیم!

 

دارایی های بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید

بازاریابی محتوا  یکی از ستون های اصلی لینک سازی است. قبل از اینکه به دنبال کردن لینک ها فکر کنید، باید مطمئن شوید که کاربران آنچه را که در سایت شما پیدا می کنند دوست دارند.

 

با انجام این کار، از طریق بازدیدکنندگانی که دریافت می کنید، علاوه بر به اشتراک گذاشتن محتوای خود توسط آنها، به نتایجی دست خواهید یافت - بنابراین لینک های بیشتری به سایت خود ایجاد می کنید.

 

برای افزایش شانس اشتراک گذاری، روی ایجاد دارایی های بازاریابی دیجیتال قابل پیوند سرمایه گذاری کنید. در اینجا، ما در مورد ایجاد محتوایی صحبت می کنیم که  پتانسیل اشتراک گذاری بالایی دارد .

 

این بدان معناست که محتوا خوب است، آنقدر برای عموم مرتبط است که به طور مستقل منتشر می شود، بدون اینکه مجبور باشید برای ایجاد پیوندها تلاش کنید.

 

در اینجا چند نمونه برای شروع آورده شده است:

 

اینفوگرافیک ;

محتوای تعاملی ، مانند  آزمون‌ها ،  ماشین‌حساب‌ها و  ارزیابی‌ها .

پست های دارای لیست؛

راهنمای کامل؛

نتایج تحقیقاتی که پیدا کردید

اینها فقط چند نمونه از دارایی های قابل پیوند هستند که می توانید تولید کنید. آنها متمایز هستند زیرا درک آنها آسان است (مانند محتوای بصری)، جذاب (مانند محتوای تعاملی)، یا ارائه داده های جدید و اصلی (مانند تحقیق).

 

صرف نظر از قالب، فراموش نکنید که محتوای با کیفیت قانون شماره یک است.

 

جست و جوی شرکای بک لینک

دریافت بک لینک یکی از جنبه‌های سئوی خارج از صفحه است و کاملاً تحت کنترل شما نیست: پیوندهای صفحات شما از طرف اشخاص ثالث می‌آیند.

 

اما زمانی که روابط خوبی با سایت‌های دیگر داشته باشید، می‌توانید تصمیم‌گیری را آسان‌تر کنید و این باعث می‌شود که آنها تمایل بیشتری برای پیوند دادن به محتوای شما داشته باشند.

 

نگرانی اصلی هنگام شروع یک استراتژی ساخت لینک این است:  چگونه بهترین شرکا را برای تولید بک لینک پیدا کنیم؟

 

بهترین شرکا سایت‌هایی هستند که مورد اعتماد گوگل هستند، مقاماتی که در حوزه خود فعالیت می‌کنند و محتوای خوب مرتبط با حوزه تخصصی خود تولید می‌کنند.

 

به طور کلی، این سایت ها از قبل برای کلمات کلیدی اصلی خود موقعیت خوبی دارند - و می توانید از ابزارهای زیر برای پیدا کردن آنها استفاده کنید.

 

یکی از راه‌های شناسایی بهترین شرکا از طریق  نشانگرهای Domain Authority (DA) و Page Authority (PA)  Link Explorer ، ابزار Moz است .

 

این شاخص ها نحوه مشاهده نتایج جستجو توسط الگوریتم گوگل را بر اساس چندین فاکتور رتبه بندی که موتور جستجو برای ایجاد امتیاز اعتبار برای صفحات و وب سایت ها استفاده می کند، شبیه سازی می کند.

 

این امتیاز از 0 تا 100 متغیر است و شانس صفحه یا دامنه را برای رسیدن به جایگاه برتر SERP نشان می دهد. هر چه امتیاز بالاتر باشد بهتر است.

 

در آنجا، می توانید امتیازات DA و PA شرکای احتمالی را بررسی کنید تا ببینید آیا ارزش دریافت بک لینک از آنها را دارد یا خیر.

 

برای انجام این کار، می توانید از Link Explorer به صورت رایگان (با برخی محدودیت ها) استفاده کنید.

 

ابزار moz explorer

همچنین می توانید از افزونه Link Explorer برای کروم یا فایرفاکس که MozBar نام دارد استفاده کنید. هر کلمه کلیدی که جستجو کنید، شاخص های اصلی ابزار را در SERP نشان می دهد.

 

در نتیجه، می توانید شرکای بالقوه را مستقیماً در نتایج جستجو ارزیابی کنید. مثال زیر را در جستجوی کلمه کلیدی "ابزارهای دیجیتال مارکتینگ" ببینید:

 

نوار moz

وقتی شرکای جالبی پیدا کردید، سعی کنید با یک رویکرد دوستانه و کم‌کلید شروع کنید.

 

به آرامی شروع کنید، پیشنهاد کمک برای مشکل یا محتوا، نشان دادن علاقه خود به مشارکت و ایجاد رابطه اعتماد. ممکن است زمان بیشتری طول بکشد، اما احتمال تثبیت یک مشارکت بیشتر است.

 

پست مهمان و بازاریابی مشترک

هنگامی که شرکای ایده آل خود را پیدا کردید و به آنها نزدیک شدید، می توانید روش هایی را برای تولید بک لینک پیشنهاد دهید.

 

رایج ترین تکنیک های لینک بیلدینگ با شرکا، پست مهمان و بازاریابی مشترک است.

 

ارسال مهمان شامل  ایجاد محتوا به عنوان نویسنده مهمان در یک وبلاگ است. شما یک پست مرتبط با وبلاگ شریک خود تولید می کنید و در ازای آن، آنها به شما اجازه می دهند یک یا چند لینک را به صفحات خود درج کنید.

 

بنابراین، شریک زندگی شما بخشی از اختیارات خود را به شما منتقل می کند و وب سایت شما بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند.

 

پست‌های مهمان در سال‌های اخیر بسیار بی‌اعتبار شده‌اند، زیرا این عمل رایج شده و هدف اصلی خود را از دست داده است.

 

بسیاری از مشارکت ها فقط برای ایجاد بک لینک بدون فکر کردن به تجربه کاربر ایجاد شده اند. البته این کار نکرد. این استراتژی تنها زمانی کار می کند که به بازدیدکنندگان مربوط باشد.

 

استراتژی دیگر بازاریابی مشترک است که به تمرین  شرکت‌ها برای ایجاد موادی مانند کتاب‌های الکترونیکی یا ابزارها با یکدیگر اشاره دارد. بنابراین، هر دو شریک محصول را تبلیغ می کنند و به صفحات یکدیگر لینک می دهند.

 

همین قانون در اینجا نیز صدق می کند: مطالبی را ایجاد کنید که واقعاً به مخاطب مربوط باشد!

 

برای هر دو استراتژی، مهم است که شرکایی را انتخاب کنید که مخاطبان مشابهی با شما دارند تا بازدیدکنندگانی را جذب کنید که به محتوای شما علاقه مند شوند.

 

سرمایه گذاری در روابط مطبوعاتی

لینک ها در پورتال های خبری و سایت های مطبوعاتی ارزشمند هستند. این سایت ها عموماً توسط گوگل به رسمیت شناخته شده اند و دارای اعتبار زیادی در وب هستند.

 

به عنوان مثال، ببینید اعتبار دامنه سایت‌هایی مانند  The Guardian  و  The New York Times چقدر است  (هر دو در 95):

 

دامنه اختیارات نگهبان و نیویورک تایمز

علاوه بر این، این سایت‌ها همچنین به بسیاری از خوانندگان عادی دسترسی پیدا می‌کنند که منجر به  اشتراک‌گذاری خود به خودی  گسترده برای هر موضوعی که در آنجا ظاهر می‌شود، می‌شود. آیا دریافت یک لینک یا حداقل ذکر از این سایت ها عالی نیست؟

 

استراتژی دفتر مطبوعاتی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. یک مشاور کار ایجاد رابطه و برقراری ارتباط با رسانه ها را انجام می دهد.

 

آنها اطلاعات و دستاوردهای مربوط به مشتریان را که برای یک خبر، گزارش یا مصاحبه با ارزش هستند، منتقل می کنند. بنابراین، بدون نیاز به پرداخت هزینه، فضایی را در مطبوعات دریافت می کنید.

 

در حال حاضر، دفتر مطبوعاتی همچنین می‌تواند شامل  کانال‌های دیجیتال ، شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاران  در دسترس خود باشد، نه فقط سازمان‌های سنتی بزرگ. بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که یک فضا پیدا کنید، بازدیدکنندگان را جذب کنید و لینک کسب کنید.

 

منشن ها را بدون پیوند پیدا کنید

آیا می‌دانستید که ذکر بدون پیوند نیز می‌تواند ارزش رتبه‌بندی را به همراه داشته باشد؟ گوگل متوجه می شود که برندها به طور گسترده در وب مورد استناد قرار می گیرند و محبوبیت پیدا می کنند.

 

سپس موتور جستجو موارد ذکر شده را با سایت برند مرتبط می کند و هنگام رتبه بندی از این فاکتور استفاده می کند.

 

با این حال، ذکرها قدرت را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. فقط لینک به آن. منشن خوبه ولی منشن با لینک بهتره!

 

بنابراین کاری که می توانید انجام دهید این است که ذکرهایی را که نام تجاری شما قبلاً دریافت کرده است دنبال کنید و با مدیر سایت تماس بگیرید تا پیوندی درج شود. با یک رویکرد دوستانه، شانس خوبی برای دریافت آن لینک دارید.

 

برای یافتن این نام‌ها، می‌توانید از  Google Alerts استفاده کنید ، که هر زمان که نام تجاری شما (یا هر اصطلاحی که تعریف می‌کنید) ذکر شود، اعلان صادر می‌کند.

 

راه دیگر برای انجام این کار این است که به سادگی از جستجوی گوگل استفاده کنید. برای یافتن سایت هایی که به آن اشاره می کنند، فقط نام تجاری خود را جستجو کنید. اما در اینجا یک نکته کوچک وجود دارد: وب سایت خود را از نتایج جستجو حذف کنید.

 

می توانید این کار را با استفاده از ویژگی exclude search انجام دهید:  "rock content" -site: rockcontent.com . نتایج سایت‌هایی را نشان می‌دهند - بدون احتساب سایت ما - که قبلاً به محتوای Rock اشاره کرده‌اند.

 

تحقیق برای محتوای راک در گوگل

از خوشه های موضوعی برای پیوندهای داخلی استفاده کنید

خوشه های موضوعی استراتژی  ایجاد یک سلسله مراتب برای یک سایت یا صفحات وبلاگ از طریق شبکه ای از پیوندهای داخلی است.

 

این کار به این صورت است: شما یک پست بر اساس یک کلمه کلیدی ضروری برای تجارت خود ایجاد می کنید. این محتوای مرکزی برای خوشه موضوعی خواهد بود.

 

به عنوان مثال، در مورد محتوای راک، می توان گفت که یک پست در بازاریابی محتوا یک محتوای ستونی است.

 

سپس، پست های دیگر با کلمات کلیدی خاص تر به آن محتوای اصلی لینک می دهند. ترجیحا این لینک اولین لینک در متن باشد.

 

در محتوای راک، پست‌های مربوط به سئو،  بازاریابی ایمیلی ، و رسانه‌های اجتماعی این کار را انجام می‌دهند، با پیوندهایی به پست بازاریابی محتوا.

 

بنابراین، این پست های ماهواره ای اقتدار محتوای ستون را که در بالای سلسله مراتب سایت قرار دارد، تقویت می کند. گوگل این را درک می کند و برای محتوای اصلی در رتبه بندی ارزش قائل است.

 

تغییر مسیر لینک های شکسته

طبیعی است که پیوندها دیگر بخشی از یک سایت نباشند. محتوا به روز می شود یا حذف می شود یا سایت ها  ساختار URL خود را تغییر می دهند و پیوندهای شکسته ایجاد می کنند.

 

هنگامی که کاربر سعی می کند به این لینک ها دسترسی پیدا کند، با خطای 404 مواجه می شود که به شما اطلاع می دهد که صفحه پیدا نمی شود.

 

وقتی این اتفاق می‌افتد، نه تنها کاربر را ناامید می‌کند و هزینه ترافیک شما را به همراه دارد، بلکه آب پیوندی را که پیوند به صفحه شما منتقل می‌کند نیز از دست می‌دهید. چگونه به رفع این مشکل؟

 

برای انجام این کار، باید  پیوندهای شکسته را به URL های صحیح هدایت کنید . ما در مورد تغییر مسیر 301 صحبت می کنیم که شامل تغییر در کد صفحه برای هدایت کاربران به صفحه ای است که می خواهند به آن دسترسی داشته باشند.

 

ابزاری مانند  Screaming Frog  می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. در یافتن لینک های شکسته در سایت شما و سپس ممیزی تغییر مسیرهایی که انجام می دهید بسیار موثر است.

 

برای ایجاد ریدایرکت‌ها، ممکن است به کمک یک توسعه‌دهنده نیاز داشته باشید، زیرا باید کد را سرهم کنید. اما اگر سایت وردپرسی دارید، افزونه هایی مانند  SEO Redirect  این کار را آسان می کنند.

 

اگر صفحه دیگر وجود ندارد (به عنوان مثال، اگر محتوا حذف شده است)، می توانید یک صفحه خطای سفارشی 404 ایجاد کنید.

 

به کاربر اطلاع دهید که محتوا دیگر وجود ندارد، اما محتوای جایگزینی را ارائه دهید که ممکن است از آن لذت ببرد.

 

بک لینک های مشکوک را رد کنید

همه بک لینک هایی که دریافت می کنید خوب نیستند. اغلب، سایت‌ها لینک‌هایی از  هرزنامه یا سایت‌های مشکوک دریافت می‌کنند که می‌تواند بر رتبه‌بندی آنها تأثیر منفی بگذارد. به یاد داشته باشید که برای جلب اعتماد گوگل باید همسایگان قابل اعتمادی داشته باشید.

 

یک استراتژی مهم لینک سازی، رد بک لینک های مشکوک یا ناخواسته است.

 

یک ابزار عالی برای این کار کنسول جستجوی گوگل است. این یک ویژگی خاص برای رد بک لینک دارد. فقط باید به آن اطلاع دهید که کدام صفحات یا دامنه ها باید رد شوند.

 

اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما گوگل به زودی این سایت ها را در رتبه بندی خود در نظر نخواهد گرفت.

 

علاوه بر این ابزار، می توانید برای حذف بک لینک مستقیماً با مدیر سایت صحبت کنید.

 

بهترین ابزارهای لینک بیلدینگ کدامند؟

ایجاد یک استراتژی لینک بیلدینگ بدون ابزارهایی که به شما در شناسایی فرصت های مشارکت و پیوند یا تشخیص مشکلات برای اصلاح کمک می کند، دشوار است.

 

در زیر ابزار اصلی این کارها را ارائه می دهیم.

 

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل  یکی از ابزارهای اصلی برای هر استراتژی سئو است و 100% رایگان است!

 

بین سایت و گوگل ارتباط برقرار می کند تا مدیر بتواند مشکلات و فرصت های بهینه سازی را شناسایی کند.

 

یکی از ویژگی های کنسول جستجوی گوگل برای لینک سازی، رد بک لینک است که در بالا به آن اشاره کردیم.

 

همچنین، این ابزار در صورت دریافت جریمه به دلیل اعمال کلاه سیاه هشدار می دهد. به این ترتیب می توانید برای اصلاح آنها اقداماتی انجام دهید.

 

کنسول جستجوی گوگل

تمرکز Majestic  بر تجزیه و تحلیل بک لینک های سایت های دیگر است. بدون شک کامل ترین ابزار برای این کار است.

 

متأسفانه، رایگان نیست - اشتراک ها از 39.99 پوند در ماه شروع می شود - اما می توانید قبل از پرداخت هر چیزی، برخی از URL ها را آزمایش کنید.

 

این ابزار تجزیه و تحلیل کامل پروفایل بک لینک های یک صفحه را انجام می دهد.

 

این شامل شاخص های اختصاصی ایجاد شده توسط Majestic است، مانند Trust Flow و Citation Flow که به ترتیب امتیازی را برای کیفیت و حجم نقل قول ها در سایت های دیگر تخمین می زنند.

 

همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به متن‌های لنگر، زمینه بک لینک، لینک‌های nofollow و داده‌های بسیار دیگر را بررسی کنید.

 

اهرفس

Ahrefs ، یک پلت فرم کلیدی سئو، بر سئو خارج از صفحه متمرکز است. همچنین رایگان نیست - باید یکی از طرح ها را خریداری کنید که از 99 دلار در ماه شروع می شود.

 

برخی از ویژگی ها برای ساخت لینک بسیار مفید هستند:

 

Site Explorer:  به شما امکان می دهد هر URL وب را جستجو کنید تا در مورد نمایه بک لینک آن اطلاعات کسب کنید. برای مثال می‌توانید رقبا را جستجو کنید و ببینید کدام سایت‌ها به آنها پیوند دارند.

Content Explorer:  به شما امکان می دهد برای یک کلمه کلیدی خاص سایت ها را جستجو کنید. این راه حلی برای یافتن شرکای سازنده لینک خوب است.

هشدارها:  هر زمان که سایتی بک لینک به دست آورد یا از دست داد، یک هشدار صادر می کند. این برای  نظارت بر فعالیت های لینک سازی رقبا عالی است .

ahrefs

Link Explorer (Moz)

Moz، یک مرجع در بازار SEO، ابزارهای رایگانی را برای کمک به استراتژی های بهینه سازی ارائه می دهد. یکی از آنها Link Explorer است که به استراتژی های لینک سازی کمک می کند.

 

این ابزار هر صفحه ای را که انتخاب می کنید تجزیه و تحلیل می کند و از بک لینک ها، رقبا، لینک های شکسته، انکر تکست ها و فرصت های ایجاد لینک گزارش می دهد.

 

در نسخه Pro (شروع از 99 دلار در ماه)، داده ها و تجزیه و تحلیل های کامل را پیدا می کنید.

 

همچنین Moz مسئول دو اندیکاتوری است که قبلا ارائه کردیم: Domain Authority و Page Authority. بنابراین، برای دسترسی به آنها، باید از این ابزار استفاده کنید.

 

گزارش‌هایی که Link Explorer ارائه می‌دهد نیز از طریق  MozBar ، برنامه افزودنی رایگان برای Chrome، و Firefox قابل دسترسی هستند. این داده ها را مستقیماً در SERP یا هنگام دسترسی به سایت ها نشان می دهد.

 

جستجوگر پیوند

Screaming Frog یک ابزار حسابرسی وب سایت فوق العاده کامل برای سئو داخلی و خارجی است. نسخه رایگان دارای محدودیت هایی است، اما این اولین قدم عالی است، در حالی که برنامه های پولی از 149 پوند در سال شروع می شود.

 

برای لینک سازی، ویژگی های اصلی پیشنهادات Screaming Frog شامل شناسایی لینک های شکسته (خطاهای 404) و ممیزی تغییر مسیرها است. این همان چیزی است که برای بازیابی آب پیوند و گم نشدن کاربران در سایت خود به آن نیاز دارید.

 

جمع بندی

اکنون متوجه شده اید که لینک بیلدینگ چگونه کار می کند و تمام نکات و ابزارها را برای ایجاد استراتژی خود در اختیار دارید.

 

از امروز شروع به ارزیابی پروفایل پیوند در صفحات خود کنید، اصلاحات و تغییر مسیرها را انجام دهید و به دنبال شراکت و فرصت های پیوند برای بهبود بک لینک خود باشید.

  • ۰۰/۱۲/۰۷
  • اصغر فرهادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی