برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

۲۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه پرورشی ابتدایی بر اساس طرح تدبیر در سال تحصیلی ۹۷-۹۶

فایل برنامه سالانه پرورشی ابتدایی حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه معاون پرورشی به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۷-۹۶ برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد.

مقدمه

درباره برنامه سالانه معاون پرورشی می توان گفت :اصلی ترین هدف در بعد پرورش در آموزش و پرورش تعمیق باورها و مبانی مذهبی و اعتقادی دانش آموزان می باشد . در راستای تحقق این هدف و بر اساس سند تحول بنیادین فعالیت های اجرایی زیر پیش بینی گردیده که انشاءا… با لطف و عنایات الهی و تلاش همه جانبه همکاران و دانش آموزان محقق گردد .

۱/۱ بر پا نمودن مراسم آغازین و بهره گیری از توانمندی های دانش آموزان و همکاری در این مراسم

۲/۱ توجّه خاص به مراسم ایام ا… ، اعیاد ، جشن های مذهبی ، ایام سوگواری و عزاداری

۳/۱برگزاری مراسم قرآنی

۴/۱ تشکیل انجمن اسلامی و به عضویت درآوردن دانش آموزان

۵/۱ برگزاری منظم نماز جماعت

۶/۱ اجرای برنامه ها و بزرگداشت های شهدا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

۷/۱ شرکت دانش آموزان در مسابقات و برنامه های مذهبی ودینی درون آموزشگاهی

۸/۱شرکت دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری

۹/۱ شرکت دانش آموزان در مسابقات ورزشی و…. آموزشگاهی

در این فایل کلیه برنامه های پرورشی مدارس به صورت جدول بندی و بر اساس طرح تدبیر چینش شده است و مشکل شما را از لحاظ برنامه سالانه پرورشی ابتدایی برطرف می سازد.

دانلود برنامه سالانه پرورشی ابتدایی بر اساس طرح تدبیر با فرمت ورد و قابل ویرایش سال تحصیلی ۹۷-۹۶ کاملترین و دقیقترین  و ارزانترین برنامه در اینترنت می باشد.

ادامه مطلب

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه پرورشی متوسطه دوم بر اساس طرح تعالی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶

فایل حاضر حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه پرورشی متوسطه دوم به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۷-۹۶ برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد

مقدمه

درباره برنامه سالانه معاون پرورشی مدارس متوسطه دوم می توان گفت :اصلی ترین هدف در بعد پرورش در آموزش و پرورش تعمیق باورها و مبانی مذهبی و اعتقادی دانش آموزان می باشد . در راستای تحقق این هدف و بر اساس سند تحول بنیادین فعالیت های اجرایی زیر پیش بینی گردیده که انشاءا… با لطف و عنایات الهی و تلاش همه جانبه همکاران و دانش آموزان محقق گردد .

۱/۱ بر پا نمودن مراسم آغازین و بهره گیری از توانمندی های دانش آموزان و همکاری در این مراسم

۲/۱ توجّه خاص به مراسم ایام ا… ، اعیاد ، جشن های مذهبی ، ایام سوگواری و عزاداری

۳/۱برگزاری مراسم متوسطه دوم

۴/۱ تشکیل انجمن اسلامی و به عضویت درآوردن دانش آموزان

۵/۱ برگزاری منظم نماز جماعت

۶/۱ اجرای برنامه ها و بزرگداشت های شهدا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

۷/۱ شرکت دانش آموزان در مسابقات و برنامه های مذهبی ودینی درون آموزشگاهی

۸/۱شرکت دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری

۹/۱ شرکت دانش آموزان در مسابقات ورزشی و…. آموزشگاهی

در این فایل کلیه برنامه های پرورشی مدارس متوسطه دوم به صورت جدول بندی و بر اساس طرح تعالی چینش شده است و مشکل شما را از لحاظ برنامه سالانه معاون پرورشی مدارس متوسطه دوم برطرف می سازد.

فایل حاضر حاوی دقیقترین و کار آمد ترین اقدامات و عملکرد مربیان و معاونین پرورشی به همراه تقویم اجرایی شمسی و قمری در سال تحصیلی جدید برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش در سالتحصیلی ۹۷-۹۶ می باشد مناسبت های قمری و فعالیت های مربوطه و همچنین هزینه های احتمالی در اجرای پروژه ها به صورت دقیق در آن ذکر گردیده است.. این فایل به صورت ورد و قابل ویرایش است. در صورت برخورد با مشکل مدیریت کافینت دانشجو(فرهنگیان ) پاسخگوی شما خواهد بود.

ادامه مطلب

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بر اساس طرح تدبیر در سال تحصیلی ۹۷-۹۶

فایل حاضر حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه مربی بهداشت به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۷-۹۶ برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد و همچنین مناسبت های مختلف جهانی و کشوری مربوط به امر بهداشت و درمان در آن قید شده است و بهترین الگوی قابل استفاده برای مربیان بهداشت می باشد. این فایل به صورت ورد و قابل ویرایش است.این محتوا شما را از برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بی نیاز میسازد.

مقدمه

سرمایه گذاری جوامع در امر سلامت و آموزش دانش آموزان امری زیر بنائی تلقی می گردد.از دیر باز مسئله آموزش و پرورش کودکان در میان همه جوامع و اقشار، موضوعی حائز اهمیت و قابل بحث بوده است. بعد از نهاد کوچک خانواده، مدرسه دومین نهادی است که کودک به خاطر فراگرفتن و آموختن در سطح گسترده تر به آن قدم می گذارد. نقش معلم و دبیران این نهاد آموزشی، در پرورش و ارتقای سطح علمی و اجتماعی کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست. اما در کنار آموزش علمی کودکان، بهداشت جسمی و روانی هر کودک، امری ضروری است که مورد توجه قرار گرفتن آن از سوی مسئولین در سال های اخیر مؤید این مطلب است. این امر موجب شد تا نقش خاموش و تا حدودی ناشناخته مربی بهداشت، در کنار سایر کارکنان مدرسه پررنگ تر از پیش شود.

مربی بهداشت در واقع یکی از نیروهای حوزه سلامت جسم و روان کودک در مدارس است که آموزش و مشاوره دانش آموزان و والدین آنها برای ارتقای بهداشت جسمی و روانی، از وظایف و نقش آنهاست. از آنجا که در اکثر موارد، تشخیص «علائم» یک بیماری- چه جسمی و چه روانی- در کودکان از طریق معاینه و مشاهده رفتار آنان در مدارس، از سوی مربی بهداشت صورت می گیرد، لازم است به این مسئله عمیق تر نگاه شود.

فعالیت سالانه هر مربی بهداشت، همزمان با روز آغازین سال تحصیلی دانش آموزان یا همان جشن شکوفه ها آغاز می شود. این شروع در واقع همگام کردن والدین در مسیر ارتقای بهداشت کودکان در طول سال تحصیلی است که مربی بهداشت این امر را در میان صحبت های روز اول مدرسه و با بیان اهداف و برنامه های بهداشتی از والدین خواستار می شود. این ارتباط با والدین به روز اول مدرسه منحصر نمی شود و در طی سال در قالب جلسات دوره ای و جلسات متعدد روزانه، به صورت موردی درباره مشکلات بهداشت دانش آموزان ادامه پیدا می کند. بررسی شناسنامه بهداشتی دانش آموزان، نوشتن دفاتر بهداشتی برای معاینات دوره ای از وظایف مهم مربیان بهداشت مدارس است. این معاینات، شامل معاینه چشم، گوش، دندان، قد و وزن و همچنین بررسی طبیعی بودن وضعیت ظاهری کودک (بررسی علائم کم خونی، گواتر و اختلال ستون فقرات) می شود. نظارت بر بهداشت فردی دانش آموزان و متصدیان خدمات مدارس، نظارت بر بهداشت محیط مدرسه و بوفه از دیگر وظایف مربیان بهداشت مدارس به شمار می رود. شناسایی کودکانی که مشکل رفتاری مانند بیش فعالی دارند از وظایف بسیار مهم مربی بهداشت است؛ مربی بهداشت با تعیین و آموزش گروهی از دانش آموزان در قالب ۴ دسته بهداشتیار محیط، بهداشتیار کلاس، بهداشتیارمواد غذایی و آموزشیار بهداشت، زمینه آموزش کودک به کودک (همسال به همسال) را فراهم می کند. درباره بیماری های احتمالی دانش آموزان نیز وظیفه مربیان بهداشت تشکیک به علائم و احتمال دادن وجود بیماری محدود می شود و این امر در واقع جلوگیری از شیوع بیماری های مسری از طریق ارتباط کودکان با یکدیگر در مدرسه است.

ادامه مطلب

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس بر اساس طرح تعالی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۲ صفحه

این محتوا کاملترین و دقیق ترین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس می باشد که مشکل شما معاون آموزشی عزیز را در رابطه با تدوین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس در سال جدید بر اساس طرح تعالی برطرف می سازد.

مقدمه

اصولاً آموزش و پرورش هر جامعه ای مسئولیت هدایت جامعه را به سمت آنچه که باید باشد به عهده دارد و مدیران و معاونین آموزشی رکن اصلی این فعالیت بوده ، در مقایسه با سایر مدیریت ها و معاونت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مدیریت آموزش با تربیت و رشد انسان ها رابطه دارد . انحراف یا اصلاح اجتماع بستگی به این مدیریت دارد . اگر مدیریت آموزشی و معاونین دارای بینش ، توان و توانمندی باشد ،   بدون شک به سوی اصلاح خواهد رفت ، در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای مواجه است .

پویایی در رشد و تعالی یک جامعه در گرو یک مدیریت صحیح و سالم است و این مدیریت سالم و صحیح بستگی به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارد . امروز اگر بگوییم مدیران و معاونین ما با یک دست مدرسه و با دست دیگر آینده بشریت را رقم می‌زنند سخن گزاف نگفته‌ایم . هر گونه پیشرفت و تکامل در جامعه در قلب‌ها ،اندیشه‌ها در دست توانای مدیران و معاونین مدارس است.مدیران و معاونین که با تمام وجود قدم به عرصه تعلیم و تربیت گذاشته‌اند حتی موقع استراحت و خوابیدن،فکر و اندیشه‌شان اداره‌ی مطلوب مدرسه است.دانش‌آموزان ما نهال‌های انتخاب شده‌ای هستند که در بوستان مدرسه مراحل رشدو پویایی خود را می‌گذرانند.بر اساس این استراتژی است که می‌دانیم تعیین هدف انگیزه و فعالیت و محرک انسان برای تلاش و کوشش و در نهایت رشد و بالندگی است و اساساً انجام پذیری هر کاری بدون تعیین هدف و در نظر گرفتن علت نهایی امکان ندارد،هدف مقصد ثابت و روشنی است که هر کسی باید برای زندگی خود بشناسد و همواره آن را در نظر داشته باشد.

بدون شک برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین اصول و ویژگی‌های یک مدیریت مطلوب است،تاثیر به سزای این اصل به حدی است که یک برنامه کامل می‌تواند سیستم و مجموعه را به راحتی به هدف برساند.برعکس یک برنامه ناقص و ضعیف نیز وضعیف آشفته‌ای را در مجموعه‌ی تحت مدیریت ایجاد کند.از آنجا که لازمه‌ی انجام هر گونه اعمال مدیریت طرح و تدوین یک برنامه و نقش راه است که از طریق ان مجموعه‌ای از راهبردها و فرایندهای ضروری اداره مجموعه پیش‌بینی و به اجرا دراید معمولاً از سطح کلان اداره جامعه تا سطوح پایین به فراخور اجرای مدیریت شاهد طراحی و اجرای برنامه‌های کلان و خرد هستیم.برنامه جامعه توسعه‌ی کشور که در واقع نقشه‌ی راه و نشان‌دهنده‌ی مسیر رسیدن به اهداف عالیه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی است برای تمام نهادها و مجموعه‌های خرد و کلان مدیریتی کشور،تکالیفی را مقرر نموده که سهم آموزش و پرورش همانا تلاش در جهت رشد و تحکیم باورهای دینی و مذهبی و ارتقا سطح دانش عمومی و تخصصی تا به کمال رسیدن همه آحاد مردم کشور و تلاش در جهت براورد کردن احتیاجات کشور از طریق آموزش دانش‌آموختگانی فرهیخته و توانمند می‌باشد.ضروری است برای ایجاد تغییرات مورد نظر و مناسب که در راستای رسیدن به هدف باشد باید برنامه ریزی داشته باشیم و برنامه ریزی در واقع حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب تر و برنامه ریزی درسی به معنای رسیدن به تغییرات مورد نظر است که این تغییرات بدون توجه به اصول برنامه ریزی و نکاتی که باید مراعات شود نتیجه‌ی موثری نخواهد داشت.بنابراین با دخالت همه‌ی عوامل اجرایی مدرسه در برنامه‌ریزی و نظارت و با کمک و همیاری اولیا محترم دانش‌آموزان ،شاهد اجرای همه‌ی برنامه‌های تعیین شده در تقویم اجرایی خواهیم بود. دوره ی متوسطه اول از دوره های مهم ، حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی است . دوره ای است که به سبب وضع زیستی ،اجتماعی و روانی دانش آموزان آن با سایر دورهای تحصیلی مشترکات و ممیزاتی دارد و دارای طیف وسیعی است که دوران نوجوانی را در بر می گیرد و در انتهای طیف به دنیای جوانی می رسد.در دوره متوسطه اول ، قسمت اعظم استعداد های اختصاصی نوجوان و جوان بروز می کند، قدرت یادگیری آنان به حد اعلای خود می رسد ، کنجکاوی آنان جهت معینی می یابد و مسائل جدید زندگی نظیر اداره خانواده و گرایش به مرام و مسلک ، ذهن آنان را به خود مشغول می دارد و به مرحله ی ادراک ارزشهای اجتماعی ،اقتصادی و معنوی می رساند؛ از این رواین دوه در نظامهای تعلیم و تربیت کشور های مختلف جهان اهمیت زیادی دارد.

ادامه مطلب

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۲ صفحه

این محتوا کاملترین و دقیق ترین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی می باشد که مشکل شما معاون آموزشی عزیز را در رابطه با تدوین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی در سال جدید بر اساس طرح تدبیر برطرف می سازد.

مقدمه

اصولاً آموزش و پرورش هر جامعه ای مسئولیت هدایت جامعه را به سمت آنچه که باید باشد به عهده دارد و مدیران و معاونین آموزشی رکن اصلی این فعالیت بوده ، در مقایسه با سایر مدیریت ها و معاونت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مدیریت آموزش با تربیت و رشد انسان ها رابطه دارد . انحراف یا اصلاح اجتماع بستگی به این مدیریت دارد . اگر مدیریت آموزشی و معاونین دارای بینش ، توان و توانمندی باشد ،   بدون شک به سوی اصلاح خواهد رفت ، در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای مواجه است .

پویایی در رشد و تعالی یک جامعه در گرو یک مدیریت صحیح و سالم است و این مدیریت سالم و صحیح بستگی به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارد . امروز اگر بگوییم مدیران و معاونین ما با یک دست مدرسه و با دست دیگر آینده بشریت را رقم می‌زنند سخن گزاف نگفته‌ایم . هر گونه پیشرفت و تکامل در جامعه در قلب‌ها ،اندیشه‌ها در دست توانای مدیران و معاونین مدارس قرآنی است.مدیران و معاونین که با تمام وجود قدم به عرصه تعلیم و تربیت گذاشته‌اند حتی موقع استراحت و خوابیدن،فکر و اندیشه‌شان اداره‌ی مطلوب مدرسه است.دانش‌آموزان ما نهال‌های انتخاب شده‌ای هستند که در بوستان مدرسه مراحل رشدو پویایی خود را می‌گذرانند.بر اساس این استراتژی است که می‌دانیم تعیین هدف انگیزه و فعالیت و محرک انسان برای تلاش و کوشش و در نهایت رشد و بالندگی است و اساساً انجام پذیری هر کاری بدون تعیین هدف و در نظر گرفتن علت نهایی امکان ندارد،هدف مقصد ثابت و روشنی است که هر کسی باید برای زندگی خود بشناسد و همواره آن را در نظر داشته باشد.

بدون شک برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین اصول و ویژگی‌های یک مدیریت مطلوب است،تاثیر به سزای این اصل به حدی است که یک برنامه کامل می‌تواند سیستم و مجموعه را به راحتی به هدف برساند.برعکس یک برنامه ناقص و ضعیف نیز وضعیف آشفته‌ای را در مجموعه‌ی تحت مدیریت ایجاد کند.از آنجا که لازمه‌ی انجام هر گونه اعمال مدیریت طرح و تدوین یک برنامه و نقش راه است که از طریق ان مجموعه‌ای از راهبردها و فرایندهای ضروری اداره مجموعه پیش‌بینی و به اجرا دراید معمولاً از سطح کلان اداره جامعه تا سطوح پایین به فراخور اجرای مدیریت شاهد طراحی و اجرای برنامه‌های کلان و خرد هستیم.برنامه جامعه توسعه‌ی کشور که در واقع نقشه‌ی راه و نشان‌دهنده‌ی مسیر رسیدن به اهداف عالیه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی است برای تمام نهادها و مجموعه‌های خرد و کلان مدیریتی کشور،تکالیفی را مقرر نموده که سهم آموزش و پرورش همانا تلاش در جهت رشد و تحکیم باورهای دینی و مذهبی و ارتقا سطح دانش عمومی و تخصصی تا به کمال رسیدن همه آحاد مردم کشور و تلاش در جهت براورد کردن احتیاجات کشور از طریق آموزش دانش‌آموختگانی فرهیخته و توانمند می‌باشد.ضروری است برای ایجاد تغییرات مورد نظر و مناسب که در راستای رسیدن به هدف باشد باید برنامه ریزی داشته باشیم و برنامه ریزی در واقع حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب تر و برنامه ریزی درسی به معنای رسیدن به تغییرات مورد نظر است که این تغییرات بدون توجه به اصول برنامه ریزی و نکاتی که باید مراعات شود نتیجه‌ی موثری نخواهد داشت.بنابراین با دخالت همه‌ی عوامل اجرایی مدرسه در برنامه‌ریزی و نظارت و با کمک و همیاری اولیا محترم دانش‌آموزان ،شاهد اجرای همه‌ی برنامه‌های تعیین شده در تقویم اجرایی خواهیم بود. دوره ی متوسطه اول از دوره های مهم ، حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی است . دوره ای است که به سبب وضع زیستی ،اجتماعی و روانی دانش آموزان آن با سایر دورهای تحصیلی مشترکات و ممیزاتی دارد و دارای طیف وسیعی است که دوران نوجوانی را در بر می گیرد و در انتهای طیف به دنیای جوانی می رسد.در دوره متوسطه اول ، قسمت اعظم استعداد های اختصاصی نوجوان و جوان بروز می کند، قدرت یادگیری آنان به حد اعلای خود می رسد ، کنجکاوی آنان جهت معینی می یابد و مسائل جدید زندگی نظیر اداره خانواده و گرایش به مرام و مسلک ، ذهن آنان را به خود مشغول می دارد و به مرحله ی ادراک ارزشهای اجتماعی ،اقتصادی و معنوی می رساند؛ از این رواین دوه در نظامهای تعلیم و تربیت کشور های مختلف جهان اهمیت زیادی دارد.

ادامه مطلب

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

برنامه سالانه هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۴۹ صفحه

فایل برنامه سالانه هنرستان فنی و حرفه ای بر اساس آخرین تغییرات خرداد ۹۶ تنظیم گردیده است و کاملترین و دقیقترین نمونه موجود در اینترنت می باشد.

با هم بخشی از برنامه سالانه هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را مشاهده می کنیم.

برنامه سالانه هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش شامل فصل های مختلف می باشد که بسیار دقیق و حرفه ای تنظیم شده است و نیاز مدیران عزیز را در برنامه سالانه هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش برطرف می نماید.

فصل اول

الف : چشم انداز جمهوری اسلامی ایران درافق ۱۴۰۴ هجری شمسی ، *

چشم انداز                                                            

نظام تعلیم و تر بیت رسمی عمومی در افق ۱۴۰۴ ، با اتکاء به قدرت لایزال الهی ، مبتنی بر نظام معیار اسلامی ،فر هنگ و تمدن اسلامی – ایرانی و قوام بخش آن ها و زمینه ساز جامعه جهانی عدل مهدوی و بر خوردار از توانمندی های تر بیتی ممتاز در تراز جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ، الهام بخش و دارای تعامل سازنده و موثر با نظام های تعلیم و تر بیتی در سطح جهان ،توانمند در زمینه سازی برای شکو فایی فطرت و استعداد ها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی ، انقلابی – ایرانی دانش آموزان با تو جه به هویت اختصاصی آنان ، کار آمد ، اثر بخش ،یاد گیرنده ، عدالت محور و مشارکت جو ،بر خوردار از مر بیان و مدیران مو من آراسته به فضائل ا خلاق اسلامی عامل به عمل صالح ، تعالی جو و تحول آفرین ، انقلابی ،آینده نگر ، عاقل ، متعهد ، امین، بصیر ،  حق شناس .

فصل دوم :

برنامه ریزی فرآیندی است منطقی و حساب شده که باید اصل واقع بینی،تغییرات کیفی و کمی،انعطاف پذیری در آن لحاظ شده باشد.در تنظیم برنامه ریزی سعی گردیده تا از تجربیات و نظرات ارزشمند همکاران استفاده گردد چالشها و تهدیدها شناسایی و فرصتها ایجاد گردد.

همانطور که می دانیم برنامه ریزی یکی از مهمترین اصول و ویژگی های یک مدیریت مطلوب است . تاثیر به سزای این اصل به حدی است که یک برنامه کامل می تواند سیستم ومجموعه را به راحتی به هدف برساند و بر عکس یک برنامه ناقص و ضعیف نیز وضعیت آشفته ای را در مجموعه تحت مدیریت ایجادکند.ازآنجاکه لازمه انجام هرگونه اعمال مدیریت طرح وتدوین یک برنامه ونقشه راه است که ازطریق آن مجموعه ای از راهبردها و فرآیند های ضروری اداره مجموعه پیش بینی و به اجرا در آید معمولاً از سطح کلان اداره جامعه تا سطوح پایین به فراخور اجرای مدیریت شاهد طراحی و اجرای برنامه های کلان و خرد هستیم برنامه جامع توسعه کشور که در واقع نقشه راه و نشان دهنده مسیر رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است برای تمام نهادها و مجموعه های خرد و کلان مدیریتی کشور تکالیفی را مقرر نموده که سهم آموزش و پرورش همانا تلاش در جهت رشد و تحکیم باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح دانش عمومی و تخصصی تا به کمال رسیدن همه آحاد مردم کشور و تلاش در جهت بر آورد کردن احتیاجات کشور از طریق آموزش دانش آموختگانی فرهیخته و توانمند می باشد .و از همه مهمتر تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال جدید به عنوان یک نقشه راه،مسیر رسیدن به هدف را روشن نموده است.در سال تحصیلی اخیر تصمیم بر این گرفته شده است که برنامه های عملیاتی و پیش بینی شده هنرستان زکیه که علاوه بر رشته های فنی و حرفه ای شامل سه کلاس از دانش آموزان رشته تجربی هم می شود را طبق سند تحول بنیادین به پیش ببریم.

ادامه مطلب

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه بهداشت مدارس بر اساس طرح تعالی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶

فایل حاضر حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه بهداشت به همراه تقویم اجرایی بهداشت در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد و همچنین مناسبت های مختلف جهانی و کشوری مربوط به امر بهداشت و درمان در آن قید شده است و بهترین الگوی قابل استفاده برای مربیان بهداشت می باشد. این فایل به صورت ورد و قابل ویرایش است.این محتوا شما را از برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بی نیاز میسازد.

مقدمه

سرمایه گذاری جوامع در امر سلامت و آموزش دانش آموزان امری زیر بنائی تلقی می گردد.از دیر باز مسئله آموزش و پرورش کودکان در میان همه جوامع و اقشار، موضوعی حائز اهمیت و قابل بحث بوده است. بعد از نهاد کوچک خانواده، مدرسه دومین نهادی است که کودک به خاطر فراگرفتن و آموختن در سطح گسترده تر به آن قدم می گذارد. نقش معلم و دبیران این نهاد آموزشی، در پرورش و ارتقای سطح علمی و اجتماعی کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست. اما در کنار آموزش علمی کودکان، بهداشت جسمی و روانی هر کودک، امری ضروری است که مورد توجه قرار گرفتن آن از سوی مسئولین در سال های اخیر مؤید این مطلب است. این امر موجب شد تا نقش خاموش و تا حدودی ناشناخته مربی بهداشت، در کنار سایر کارکنان مدرسه پررنگ تر از پیش شود.

مربی بهداشت در واقع یکی از نیروهای حوزه سلامت جسم و روان کودک در مدارس است که آموزش و مشاوره دانش آموزان و والدین آنها برای ارتقای بهداشت جسمی و روانی، از وظایف و نقش آنهاست. از آنجا که در اکثر موارد، تشخیص «علائم» یک بیماری- چه جسمی و چه روانی- در کودکان از طریق معاینه و مشاهده رفتار آنان در مدارس، از سوی مربی بهداشت صورت می گیرد، لازم است به این مسئله عمیق تر نگاه شود.

(دانلود فایل برنامه سالانه بهداشت بر اساس طرح تعالی در زیر مطلب است.)

فعالیت سالانه هر مربی بهداشت، همزمان با روز آغازین سال تحصیلی دانش آموزان یا همان جشن شکوفه ها آغاز می شود. این شروع در واقع همگام کردن والدین در مسیر ارتقای بهداشت کودکان در طول سال تحصیلی است که مربی بهداشت این امر را در میان صحبت های روز اول مدرسه و با بیان اهداف و برنامه های بهداشتی از والدین خواستار می شود. این ارتباط با والدین به روز اول مدرسه منحصر نمی شود و در طی سال در قالب جلسات دوره ای و جلسات متعدد روزانه، به صورت موردی درباره مشکلات بهداشت دانش آموزان ادامه پیدا می کند. بررسی شناسنامه بهداشتی دانش آموزان، نوشتن دفاتر بهداشتی برای معاینات دوره ای از وظایف مهم مربیان بهداشت مدارس است. این معاینات، شامل معاینه چشم، گوش، دندان، قد و وزن و همچنین بررسی طبیعی بودن وضعیت ظاهری کودک (بررسی علائم کم خونی، گواتر و اختلال ستون فقرات) می شود. نظارت بر بهداشت فردی دانش آموزان و متصدیان خدمات مدارس، نظارت بر بهداشت محیط مدرسه و بوفه از دیگر وظایف مربیان بهداشت مدارس به شمار می رود. شناسایی کودکانی که مشکل رفتاری مانند بیش فعالی دارند از وظایف بسیار مهم مربی بهداشت است؛ مربی بهداشت با تعیین و آموزش گروهی از دانش آموزان در قالب ۴ دسته بهداشتیار محیط، بهداشتیار کلاس، بهداشتیارمواد غذایی و آموزشیار بهداشت، زمینه آموزش کودک به کودک (همسال به همسال) را فراهم می کند. درباره بیماری های احتمالی دانش آموزان نیز وظیفه مربیان بهداشت تشکیک به علائم و احتمال دادن وجود بیماری محدود می شود و این امر در واقع جلوگیری از شیوع بیماری های مسری از طریق ارتباط کودکان با یکدیگر در مدرسه است.

ادامه مطلب

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

آشنا نمودن دانش آموزان با روابط اجتماعی و با وظایف خود در مقابل خانواده دوستان و مربیان و جامعه و عمل به وظایف خود👇👇👇👇👇👇👇👇

 

1- آموزش دانش آموزان با وظایف خود در مقابل خانواده و چگونگی احترام به آنان

.

2- آموزش دانش آموزان با وظایف خود در مقابل دوستان

 

3-آموزش دانش آموزان با وظایف خود در مقابل مربیان

 

4-اجرای طرح کرامت

 

5-اجرای طرح همیار پلیس ودادن آموزشهای لازم

 

6-اجرای طرح گذربان مدرسه و دادن آموزشهای لازم

 

7-سعی در ارائه مهارتهای زندگی به دانش آموزان و ارائه طرح در کلاسهای چهارم و پنجم

 

8-تشکیل رسد پیشتازان در مدرسه از بین دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم و ارائه آموزشهای لازم طبق برنامه

 

9-تشکیل و راه اندازی تعاونی (بوفه ) مدرسه و  فروش مواد غذایی سالم و بهداشتی و لوازم التحریردر تعاونی آموزشگاه با همکاری شورای دانش اموزی

 

ساده ترین و حداقل مواردی که برای تجهیز کتابخونه مدرسه در طرح تدبیر خودتون  باید رعایت کنید

(تقویت کتابخانه مدرسه)

 

1- تهیه کتب جدید برای کتابخانه مدرسه

 

2- پاکسازی کتابخانه از کتب قدیمی پاره و کثیف

 

3-استفاده از شورای دانش آموزی جهت اداره نمودن مطلوب کتابخانه

 

4-برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و معرفی کتابهای مفید و مناسب به دانش آموزان از طریق تابلوی اعلانات و وبلاگ مدرسه

 

یکی از مولفه های برنامه سالانه پرورشی در برنامه تدبیر نماز هست به همکاران عزیز پیشنهاد و تاکید میکنم این مواردو در برنامه سالانه خودشون که با همکاری معاون پرورشی یا مربی هستش حتما لحاظ کنن👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 1- آموزش نقش نماز به دانش آموزان به عنوان ستون  دین

 

2- آشنا نمودن دانش آموزان با احکام نماز

 

3- توجه به نقش الگوی والدین و معلمان

 

4- تهیه کمد جوائز مربوط به نمازگزاران و تجهیز آن جهت نمازگزاران در نمازخانه مدرسه

 

5- اهدا جوایز به دانش آموزان فعال در امر نمازجماعت

 

6- تهیه کارت حضور در نماز جماعت و قرعه کشی و اهدای جایزه

 

7-جهت تشویق دانش آموزان به شرکت در مراسم نماز جماعت مساجد سطح شهر تهیه کارتهای ویژه حضور در نماز و دادن آنها به شرکت کنندگان در  نماز جماعت مساجد شهر که این کارتها توسط اعضای شورای دانش آموزی مدرسه به نمازگزاران اده می شود.

 

8-هماهنگی و برنامه ریزی جهت شرکت دانش آموزان و کارکنان مدرسه در نماز جماعت مسجد نزدیک مدرسه حداقل سه مرتبه در طول سال تحصیلی

 

9-تشویق دانش آموزان به شرکت در مراسم نماز جمعه و برنامه ریزی و هماهنگی جهت حضور دسته جمعی کارکنان و دانش آموزان در مراسم نماز جمعه

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

اقدام پنجم

 تعمیر و تجهیز

بسته بندی و توزیع به موقع کتب درسی و کمک درسی

آماده سازی فضای فیزیکی ، نوسازی ، و تجهیز کلاس ها ، آزمایشگاه ، نمازخانه ، دفاتر ، کتابخانه ، مشاوره ، بهداشت

هوشمند سازی کلاس های پایه ی پنجم و ششم

 

نصب تابلو مخصوص بهداشت در محیط آموزشگاهی و پیام های بهداشتی مورد نیاز دانش آموزان

شستشو موکت ها و فرش های نماز خانه

نصب یونولیت جهت پس زمینه جایگاه

نظافت و شستشو کلاس ها ، راهرو ها ، سرویس های بهداشتی و ...

نظافت میزها ، صندلی و شیشه و ...

نصب آب سرد کن

تعمیر و زیبا سازی دیوارها با استفاده از طرح های زیبای مقوایی و رنگ آمیزی دیوارها

 

 

تهیه خوراکی های مجاز و بهداشتی زیر نظر مستقیم مربی بهداشت مدرسه

آماده سازی بوفه مدرسه

نصب کارت بهداشت

نصب زنگ مدرسه با ملودی مناسب

نصب پرچم در جایگاه مخصوص آن

درخواست وسایل مورد نیاز جهت زیبا سازی مدرسه

تهیه قاب عکس حضرت امام و مقام معظم رهبری جهت نصب در کلاس ها و محیط اداری آموزشگاه

تهیه گلدان جهت شاداب سازی محیط مدرسه هنگام ورود دانش آموزان

نصب تهویه و وسایل معطر سازی فضای نماز خانه

تجهیز سیستم صوتی و امکانات سمعی و بصری

شارژ کپسول آتش نشانی

جمع آوری وسایل زائد و تحویل به انبار

تهیه جعبه کمک های اولیه و تجهیز آن

نصب صندوق ارتباط با دانش آموزان

نصب جایگاه مخصوص اجرای برنامه

نصب نام هر کلاس و مشخص کردن جایگاه دانش آموزان در محیط نمازخانه جهت نظم

 

اقدام ششم

خلاقیت و ابتکار

حضور دانش آموزان سادات در مراسم غبار روبی حرم مطهر ویژه دختران 9 الی 12 سال

دیدار با خانواده شهید دهداری از دانش آموزان فعلی آموزشگاه

طرح لاله پژوهی

قرار دادن بریده هایی از وصیت نامه شهدا در موضوعات مختلف و نصب در راهرو مدرسه (بخوان و سرجایش قرار بده)

 

اجرای شعر ورزش و انجام ورزش صبحگاهی به صورت هماهنگ

حضور دانش آموزان در حرم مطهر حضرت معصومه در روز زیارتی امام رضا (علیه السلام) برمبنای حدیثی از امام رضا (علیه السلام) : هر کس حضرت معصومه(سلام الله علیها) در قم را زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است.

دعوت از راوی دفاع مقدس

 

انتخاب و معرفی نمایندگان آموزشی و پرورشی در انتخابات کلاسی

برگزاری مراسم بازگشایی با حضور آموزگاران و اولیاء دبستان

ارائه موضوعات صحبت های امام جماعت در هر روز

تهیه جدول زمانبندی جلسات ستاد اقامه نماز

برنامه ریزی افتتاحیه کتابخانه

برنامه ریزی جهت نشست های دانش آموزی این گروه سنی

 

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇اقدام هفتم

 

بازگشایی مدارس

فضا سازی جایگاه اجرای برنامه با توجه به بازگشایی و هفته دفاع مقدس

نقاشی دیوار سالن ورودی به مناسبت بازگشایی

 

 

اختصاص تابلو های شاد به موضوعاتی همچون مناسبت ها ، نماز، تشکلات دانش آموزی، ، انتظار ، یاوران معروف و آسمانی ها و ...

غنی سازی مطالب تابلو ها با توجه به هفته دفاع مقدس و بازگشایی

استقبال از دانش آموزان با اسپند

نواختن زنگ مهد و ایثار

عبور از زیر قرآن توسط آموزگار مربوطه

 

اجرای برنامه های دانش آموزی

گارد پرچم بر طبق کتاب درس های آسمانی

 

  • اصغر فرهادی
  • ۰
  • ۰

با توجه به اینکه این روزا پرژه مهر بحث مهم مدیران هست مدیرام محترم برای پرژه مهر نمونه اقدامات زیر رو توجه کنن👇👇👇

اول : تهیه و تنظیم تقویم اجرایی سالانه

دوم : شرح وظایف و ابلاغ داخلی به اعضای پروژه مهر

سوم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 موارد کمیته آموزشی ـ اداری

انجام مصاحبه با دانش آموزان جدید الورود

برگزاری اولین شورای آموزگاران در هفته سوم شهریور ماه

تعیین زمان برگزاری و موضوع جلسات شورای دبیران

جلسه با انجمن سال گذشته و توجیه اولیاء جهت اجرای طرح جدید کلاس پنجم و ششم

تنظیم فوق برنامه ها و تصویب در انجمن

برنامه ریزی جلسات اولیاء پنجم و ششم با حضور یکی از اعضای انجمن

برنامه ریزی ساعات ارتباط با مسئولین آموزشگاه و آموزگاران پشتیبان

پیگیری دریافت کتب درسی و کمک درسی مرآت

تهیه بروشور جهت معرفی تحولات نظام آموزشی و توضیحات راجع به اهم فعالیت های آموزشی و پرورشی آموزشگاه

قرداد با موسسه آموزشی مرآت

تقسیم بندی کلاس ها، تعیین معلم پشتیبان برای پایه های پنجم و ششم

تهیه و تنظیم دفاتر حضور و غیاب همکاران

برنامه ریزی ساعات ارتباط با مسئولین آموزشگاه و آموزگاران پشتیبان

پیگیری دریافت کتب درسی و کمک درسی مرآت

تهیه بروشور جهت معرفی تحولات نظام آموزشی و توضیحات راجع به اهم فعالیت های آموزشی و پرورشی آموزشگاه

قرداد با موسسه آموزشی مرآت

تقسیم بندی کلاس ها، تعیین معلم پشتیبان برای پایه های پنجم و ششم

تهیه و تنظیم دفاتر حضور و غیاب همکاران

 

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇اقدام چهارم

 تبلیغ و تابلو ها

تهیه و طراحی تابلوهای جدید و خلاق

 

انجام امور تبلیغی و ساماندهی تابلو اعلانات

 

نامگذاری تابلوها و اختصاص هر تابلو به یک موضوع خاص

انتخاب مطالب با توجه به سند تحول بنیادین جهت آشنایی اهداف تحول آموزش و پرورش توسط دانش آموزان و اولیاء

 

انتخاب مطالب مناسب با سن دانش آموزان و مناسبتهای ماه مهر

تزئین جایگاه برنامه، فضا سازی سالن ها، نمازخانه و ...

 

زیبا سازی فضای نمازخانه با نصب تراکت ها و تابلو هایی با مفاهیم دینی و مذهبی برای دانش آموزان

آماده سازی جایگاه مخصوص اجرای برنامه ها

 

تجهیز فضای نماز خانه به محراب، جا مهری، سجاده

نصب تراکت تعقیبات نماز ظهر و عصر

اجرای نقاشی شاد و بامفهوم بر روی دیوار ورودی درب سالن جهت زیبا سازی و شاد ساختن محیط

نصب المان هایی که هر کدام پیام خاصی را به دانش آموزان القاء خواهد کرد

نمایشگاه دفاع مقدس همزمان با شروع مهر و آغاز دفاع مقدس و محتوایی بودن نمایشگاه

 

نصب پیام هایی برای آموزگاران گرامی در تابلوهای ویژه ی امور آموزگاران

برنامه ریزی جهت تشویق نمازگزاران نمونه

دعوت دانش آموزان به نماز جماعت

نصب اسامی کلاس ها به صفوف نماز جماعت

اجرای زنده اذان توسط دانش آموزان

برنامه ریزی جهت اجرای مراسم نماز جماعت و مسئولیت آن با هر کلاس در یک هفته

تقدیر از نمازگزاران نمونه ی سال قبل آموزگاران و دانش آموزان

آسان سازی سند تحول براساس سن دانش آموزان (هفت ویژگی دانش آموز فارغ التحصیل و اهداف تحول)

  • اصغر فرهادی