برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

دانلود برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بر اساس طرح تدبیر در سال تحصیلی ۹۷-۹۶

فایل حاضر حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه مربی بهداشت به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۷-۹۶ برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد و همچنین مناسبت های مختلف جهانی و کشوری مربوط به امر بهداشت و درمان در آن قید شده است و بهترین الگوی قابل استفاده برای مربیان بهداشت می باشد. این فایل به صورت ورد و قابل ویرایش است.این محتوا شما را از برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بی نیاز میسازد.

مقدمه

سرمایه گذاری جوامع در امر سلامت و آموزش دانش آموزان امری زیر بنائی تلقی می گردد.از دیر باز مسئله آموزش و پرورش کودکان در میان همه جوامع و اقشار، موضوعی حائز اهمیت و قابل بحث بوده است. بعد از نهاد کوچک خانواده، مدرسه دومین نهادی است که کودک به خاطر فراگرفتن و آموختن در سطح گسترده تر به آن قدم می گذارد. نقش معلم و دبیران این نهاد آموزشی، در پرورش و ارتقای سطح علمی و اجتماعی کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست. اما در کنار آموزش علمی کودکان، بهداشت جسمی و روانی هر کودک، امری ضروری است که مورد توجه قرار گرفتن آن از سوی مسئولین در سال های اخیر مؤید این مطلب است. این امر موجب شد تا نقش خاموش و تا حدودی ناشناخته مربی بهداشت، در کنار سایر کارکنان مدرسه پررنگ تر از پیش شود.

مربی بهداشت در واقع یکی از نیروهای حوزه سلامت جسم و روان کودک در مدارس است که آموزش و مشاوره دانش آموزان و والدین آنها برای ارتقای بهداشت جسمی و روانی، از وظایف و نقش آنهاست. از آنجا که در اکثر موارد، تشخیص «علائم» یک بیماری- چه جسمی و چه روانی- در کودکان از طریق معاینه و مشاهده رفتار آنان در مدارس، از سوی مربی بهداشت صورت می گیرد، لازم است به این مسئله عمیق تر نگاه شود.

فعالیت سالانه هر مربی بهداشت، همزمان با روز آغازین سال تحصیلی دانش آموزان یا همان جشن شکوفه ها آغاز می شود. این شروع در واقع همگام کردن والدین در مسیر ارتقای بهداشت کودکان در طول سال تحصیلی است که مربی بهداشت این امر را در میان صحبت های روز اول مدرسه و با بیان اهداف و برنامه های بهداشتی از والدین خواستار می شود. این ارتباط با والدین به روز اول مدرسه منحصر نمی شود و در طی سال در قالب جلسات دوره ای و جلسات متعدد روزانه، به صورت موردی درباره مشکلات بهداشت دانش آموزان ادامه پیدا می کند. بررسی شناسنامه بهداشتی دانش آموزان، نوشتن دفاتر بهداشتی برای معاینات دوره ای از وظایف مهم مربیان بهداشت مدارس است. این معاینات، شامل معاینه چشم، گوش، دندان، قد و وزن و همچنین بررسی طبیعی بودن وضعیت ظاهری کودک (بررسی علائم کم خونی، گواتر و اختلال ستون فقرات) می شود. نظارت بر بهداشت فردی دانش آموزان و متصدیان خدمات مدارس، نظارت بر بهداشت محیط مدرسه و بوفه از دیگر وظایف مربیان بهداشت مدارس به شمار می رود. شناسایی کودکانی که مشکل رفتاری مانند بیش فعالی دارند از وظایف بسیار مهم مربی بهداشت است؛ مربی بهداشت با تعیین و آموزش گروهی از دانش آموزان در قالب ۴ دسته بهداشتیار محیط، بهداشتیار کلاس، بهداشتیارمواد غذایی و آموزشیار بهداشت، زمینه آموزش کودک به کودک (همسال به همسال) را فراهم می کند. درباره بیماری های احتمالی دانش آموزان نیز وظیفه مربیان بهداشت تشکیک به علائم و احتمال دادن وجود بیماری محدود می شود و این امر در واقع جلوگیری از شیوع بیماری های مسری از طریق ارتباط کودکان با یکدیگر در مدرسه است.

ادامه مطلب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی