برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

سوال همکار برنامه تدبیر در گروه👇👇👇

لطفا در مورد جدول شماره پنج منو راهنمایی بفرمایید .مستندات شامل چیا میشه؟

 

پاسخ👇👇👇👇

 

سلام ممنون ..جدول شماره یک طرح گام های تدوین برنامه تدبیر رو توضیح داده که براساس این گام ها اون برنامه رو ما تنظیم کنیم

گام اول طرح 👈تحلیل دقیق از وضعیت مدرسه  عملکرد تحصیلی – تربیتی دانش آموزان، وضعیت نیروی انسانی، وضعیت مشارکت اولیا، امکانات و تجهیزات، ظرفیت های محیط پیرامونی،                آمار دانش آموزان، وضعیت فرهنگی اولیا و ...(در کل همون شناسایی دقیق مدرسه توسط مدیر و ستاد مدرسه)

گام اول برای نوشتن برنامه طرح تدبیر شناخت دقیق از مدرسه در همه ی زمینه ها هستش و مدیرانی که چند سال تو یه مدرسه بودن در این زمینه بسیار موفق تر هستن تا افرادی که جدید وارد مدیریت یه مدرسه میشن

گام دوم طرح 👈تعیین نیازها و اولویت های مدرسه 

در حوزه های مختلف 👈بهبود وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تقویت روحیه کارگروهی در دانش آموزان، توانمندسازی معلمان در طراحی آموزشی، ارتقا آگاهی اولیا نسبت به ضرورت مشارکت آنان در امور مدرسه، شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، جذب دانش آموزان لازم التعلیم، افزایش وضعیت ایمنی و فیزیکی مدرسه، جلب مشارکت نهادها و موسسات پیرامونی، ارتقاء سطح بهداشت و روان دانش آموزان و ...

گام دوم مدیر برای نوشتن برنامه طرح تدبیر باید بیاد نیاز هارو بشناسه و اولویت بندی کنه(این گام ها و برنامه سالانه در همه مدارس مختلف هست چون نیازها و اولویت های مختلفی دارن)

گام سوم 👈👈تدوین  اهداف واقعی طرح تدبیر و قابل اجرا مبتنی بر نیازها و اولویت ها  ارتقا عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دروس مختلف، ارتقا مهارت های حرفه ای معلمان، ارتقا شناخت اولیا نسبت به نقش و اهمیت مشارکت آنان در امور مدرسه، هوشمند سازی کلاس ها، افزایش جلب مشارکت خیرین محل در خصوص حمایت از فعالیت های مدرسه، توسعه مشارکت دانش آموزان در    فعالیت های فوق برنامه و تشکل های دانش آموزی، کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

گام سوم وقتی مدیر نیاز ها و اولویت هارو شناخت باید اهدافی رو برای اون نیاز ها تعیین و برنامه بریزه که واقعی و قابل اجرا و دسترس باشن نه هدف های رویایی و غیر قابل دسترس که از عهده پرسنل مدرسه و دانش اموزان برنیاد

گام چهارم 👈👈تعیین مسئول برای انجام فعالیت ها  تعیین مسئول برای پیگیری کلاس های  تقویتی، تعیین مسئول برگزاری کارگاه آموزشی برای معلمان و معاونین آموزشی، تعیین مسئول برگزاری آموزش خانواده، تعیین مسئول آموزش و نظارت بر استفاده از تجهیزات هوشمند، تعیین مسئول برگزاری جلسات مجمع، تعیین مسئول فعالیت های فوق برنامه دانش آموزی و ...

این گام خیلی ساده هست و مدیر باید مسئولیت هر یک از همکاراشو تو برنامه با ابلاغ مشخص کنه

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی