برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

 1-پرورش وتربیت استعدادها ی دینی وعلمی

2-تعمیق تربیت وآداب اسلامی ،تقویت اعتقادوالتزام به ارزش های انقلاب اسلامی

3-ترویج وتعمیق فرهنگ حیا،عفاف وحجاب متناسب باقابلیت هاوظرفیت های نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی 4-تقویت بنیان خانواده وکمک به افزایش سطح توانایی ها ومهارت های خانواده درایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضای جامعه اسلامی

5-تامین وبسط عدالت دربرخورداری از فرصت های تعلیم وتربیت با کیفیت مناسب باتوجه به تفاوت هاوویژگی های دختران وپسران ومناطق مختلف کشور

6-تنوع بخشی به محیط های یادگیری درفرایندتعلیم وتربیت رسمی عمومی

  7- افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی ازکانون های پیشرفت محلی به ویژه درابعادفرهنگی – اجتماعی 8-افزایش مشارکت نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی ومدرسه ومعلمان ودانش آموزان دررشدوتعالی کشوردر عرصه های دینی،فرهنگی واجتماعی درسطح محلی وملی به عنوان نهاد مولدسرمایه انسانی ،فرهنگی،اجتماعی ومعنوی

  9- جلب مشارکت ارکان سهیم وموثروبخش عمومی وغیردولتی درتعلیم وتربیت رسمی عمومی  10-ارتقاءمنزلت اجتماعی وجایگاه حرفه ای منابع انسانی باتاکیدبرنقش الگویی وجایگاه معلم

11-بازمهندسی سیاست هاوبازتنظیم اصول حاکم بر برنامه ی درسی تربیت معلم با تاکید  برکارورزی و...

12- برقراری الگوی جبران خدمات  

13- افزایش نقش شوراهای آموزش وپرورش استان ،مناطق ومدارس درتقویت فعالیت های تربیتی استان ومنطقه ومدرسه درچارچوب سیاست ها وبرنامه های ملی

14- ایجاد ومتناسب سازی فضاهای تربیتی باویژگی هاونیازهای دانش آموزان واقتضائات فرهنگ اسلامی – ایرانی وشرائط اقلیمی،فرهنگی وجغرافیایی

15- اصلاح محتوا،ارتقای جایگاه،افزایش کیفیت وکارآمدی علوم انسانی درنظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی مبتنی برمبانی دینی درچارچوب نظام معیار اسلامی

16- تنوع بخشی درارائه خدمات آموزشی وفرصت های تربیتی متناسب بامصالح جامعه ،نیازهاوعلایق دانش آموزان درراستای شکوفایی استعدادهای آن ها

17- ارتقای کیفیت فرایند تعلیم وتربیت با تکیه براستفاده هوشمندانه ازفناوری های نوین

18- تغییرونوآوری درنظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی بارویکردتعالی بخش،پویا وبالنده

19- استقرارنظام ارزشیابی وتضمین کیفیت درتعلیم وتربیت رسمی عمومی

20- تامین،تخصیص وتنوع بخشی به منابع مالی ،مدیریت مصارف متناسب با نیازهای کمی وکیفی نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی

  21- بازنگری وبازمهندسی ساختارها ورویه ها و روش ها

22- ارتقاء وبهبودمستمرکیفیت نظام کارشناسی ،مدیریت وراهبردی آموزشی وتربیتی درنظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی

23-  توسعه ی ظرفیت پژوهش ونوآوری ،نظریه پردازی ومستندسازی تجربیات تربیتی بومی      

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی