برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

برنامه سالانه معاون آموزشی بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش سال تحصیلی جدید

برنامه سالانه معاون آموزشی بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش سال تحصیلی جدید  با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۲ صفحه

برنامه سالانه معاون آموزشی حاضر بهترین نمونه جهت استفاده معاونین عزیز می باشد که محور ها و نمودار های آن بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار تنظیم و طراحی شده است.

برنامه سالانه معاون آموزشی انواع گوناگونی دارد. گوناگونی آن بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی غالباً به دلیل پیچیدگی و چندوجهی بودن برنامه سالانه معاون آموزشی است. در واقع رکن اساسی و اصلی تعلیم و تربیت را برنامه سالانه معاون آموزشی و برنامه سالانه مدیر تشکیل می‌دهد.

نظریه‌های معاونت و آثار آن‌ها در برنامه سالانه معاون آموزشی

  1. نظریه مجموعه‌ای از مفاهیم مرتبط به هم است که از سازه‌های تعریف شده و به هم پیوسته تشکیل شده. درواقع، نظریه‌ها در این زمینه نقش جمع‌آوری اطلاعات در مجموعه‌ای واحد را به عهده دارند.
  2. نظریه‌ها با برقراری ارتباط بین متغیرها سعی دارند پدیده‌های مورد بررسی را تبیین کنند.
  3. نظریه در نهایت به پیش‌بینی و کنترل پدیده‌ها می‌پردازد. درواقع، هدف نهایی هر نظریه پیش‌بینی هر پدیده با ایجاد روابط بین متغیرهه یا تبیین پدیده است.

طرح برنامه سالانه معاون آموزشی ، ملاک و معیر دقیقی در اداره امور مدارس نیست که بتوان از آن‌ها به عنوان هدف یا مقصود با قاطعیت و برهانیت کامل استفاده کرد؛ بلکه می‌توان از نظریه‌های معاونت به عنوان وسیله، نقشه، یا الگویی برای حل مشکلات مدرسه استفاده کرد. به همین دلیل است که می‌توان برنامه سالانه معاون آموزشی را وسیله‌ای منطقی و عملی جهت دستیابی به طرح مفروضات آتی آموزشی در عرصه مدرسه دانست.

عوامل انعطاف پذیری رفتار معاونین

معاون آموزشی باید انعطاف پذیری مشخص و دامنه متغیری از مهارت‌های لازم داشته باشد تا رفتار خود را به اقتضای شرایط مدرسه تغییر دهد. اگر نیازهای دانش‌آموزان متفاوت باشد، باید به گونه‌ای متفاوت و با توجه به نیازهای تک تک آن‌ها رفتار نماید.

بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده، اخذ رویه واحد در فرآیند برنامه سالانه معاون آموزشی از نظر اقتضایی مردود است و استفاده از ترکیب روش‌های مختلف در فرآیند یاددهی-یادگیری به معاونین آموزشی توصیه می‌شود. به عبارت دیگر، معاون آموزشی باید هم پایانی در سیستم‌های مدیریت آموزشی توجه بسیاری کنند تا بتوانند برای رسیدن به اهداف نظام آموزشی از تمامی طرق و روش‌های مختلف استفاده کنند.

بانک فایل پژوهشی معلمان با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال پایین ترین قیمت در رابطه با برنامه سالانه و تقویم اجرایی معاون آموزشی پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. معاونین عزیز می توانند با مراجعه به بانک فایل پژوهشی معلمان برنامه سالانه و تقویم اجرایی مورد نیاز خود را طبق آخرین ویرایش و بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش دانلود نمایند. لازم به ذکر است کلیه برنامه ها و تقویم های آموزشی و اجرایی توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم تخصصی فرهنگیان در ارائه این برنامه ها ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی از سایر محصولات این بانک پژوهشی استفاده نمایید.

آنچه در برنامه سالانه معاون آموزشی بر اساس طرح تعالی وجود دارد عبارت است از :

  1. پیشگفتار بر اساس طرح تعالی
  2. بیان و تصیف وضع حاضر
  3. نقاط منفی برنامه ریزی
  4. نقاط مثبت برنامه ریزی
  5. فرصت‌های پیش رو
  6. اهداف و برنامه های آموزشی برای معاون آموزشی
  7. نمونه برگهای برنامه سالانه معاون آموزشی
  8. اسامی طرح و برنامه ها
  9. مستندات برنامه سالانه
  10. ضرورت اجرا و شناسایی وضعیت موجود برنامه سالانه
  11. هدف های برنامه سالانه معاون آموزشی
  12. اهداف کمی
  13. اهداف کیفی
  14. اسمی طرح های موجود در برنامه
  15. ریز لیست مالی طرح و برنامه ها
  16. چگونگی ارزیابی برنامه سالانه معاون آموزشی
  17. اهمیت اجرا
  18. بررسی وضع حال
  19. هدف های برنامه
  20. اجرای برنامه سالانه معاون آموزشی
  21. بخش های اجرایی به تفکیک
  22. ایجاد زمانبندی خاص
  23. اجرای طرح
  24. وسایل و لوازم لازم
  25. ایجاد اعتبار
  26. شیوه ارزیابی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی