برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

طرحها و پروژه های آموزشی سالانه آموزشگاه ها و مدارس

برنامه ریزی امری مهم و ضروری در هر سازمانی است که این برنامه ها در آموزش و پرورش بصورت جزیی و اجرایی و زمانبندی شده در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.

برنامه ریزی واحد آموزشی گرچه به امکانات انسانی و مادی مجموعه بستگی دارد اما اساس آن را نگرش مدیریتی تشکیل می دهد که این نگرش در دبستان حافظ همواره بر پایه اصل کرامت انسانی استوار است و سعی در اداره مدرسه به صورت مشورتی و احترام به عقاید تمامی کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها در راستای قوانین دین مبین اسلام و اهداف کلی آموزش و پرورش دارد.

  • ۰
  • ۰

برنامه سالانه معاون پرورشی متوسطه دوم بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش در سال تحصیلی جدید

برنامه سالانه معاون پرورشی مقطع متوسطه دوم بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش در سال تحصیلی جدید

برنامه سالانه معاون پرورشی متوسطه دوم به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش کاملترین و دقیقترین برنامه پرورشی موجود در فضای مجازی می باشد.

برنامه سالانه و کنترل مکمل سایر وظایف و کارکردهای معاون پرورشی در مدرسه است برنامه سالانه فعالیتی است که معاون پرورشی انجام می‌دهد تا تشخیص دهد آیا عملکردهای سازماندهی وی هدف‌های تعیین شده را به گونه‌ای موفقیت‌آمیز محقق می‌سازد یا خیر. پس به طورکلی، برنامه سالانه معاون پرورشی، پژوهشی است که در نهایت به کسب اطلاعات از وضع موجود و مقایسه آن با شکل مطلوب می‌انجامد. چنانچه در مقایسه با وضع مطلوب، انحراف یا مشکلی مشاهده شود، با اعمال کنترل، مدرسه به وضع مطلوب باز می‌گردد. چه بسا به علت عدم مشاهده انحراف، نیازی به کنترل و تصحیح عملیات نباشد. بنابراین، نظارت مقدم بر کنترل و به عبارتی مهم تر از آن است. می‌توان گفت نظارت و کنترل در تنظیم برنامه سالانه معاون پرورشی دو بعد اساسی دارند: کنترل اطلاعات علمی، و کنترل مدرسه درس. اطلاعات علمی را می‌توان با ارزشیابی انجام داد و آن را کنترل کرد و کنترل مدرسه از طریق شناخت مسائل رفتاری و انضباطی فراگیران میسر می‌شود.

مطالعات انجام شده در مورد روش‌های معاون پرورشی در کنترل مدرسه با روش‌های مواجه معاون پرورشی با شاگردان بی انضباط حاکی از این امر است که در مدرسه بیش از ۵۰۰ مشکل یا مورد رفتاری اتفاق می‌افتد که معاون پرورشی باید از قبل آمادگی لازم را برای برخورد اصولی با آن‌ها دشته باشد.

عوامل بهبود وضعیت دانش آموزان با توجه به برنامه سالانه معاون پرورشی

ایجاد نظم و انضباط از مهم‌ترین عوامل مدیریت کلاس است. نظم به صورت عمده نای از ساماندهی و مدیریت صحیح است. لازم است معاون پرورشی برای پیشگیری از بی انضباطی و شرایطی که موجب اختلال در روند تدریس و امر یادگیری میشود، از علل مختلف کج‌روی‌ها، اطلاعات نسبتاً جامعی را کسب کند و روز به روز در صدد شناخت و تعمیق هر چه بیشتر این آگاهی‌ها باشد. برخی صاحب‌نظران، مدیریت مؤثر مدرسه را عامل مهمی در جلوگیری یا به حداقل رساندن مسائل و اختلالات رفتاری فراگیران می‌دانند. بسیاری از مشکلات عادی رفتار و یادگیری ممکن است در خود مدرسه درس ایجاد شوندو استمرار یابند. گرچه ممکن است ساختار مدرسه درس نامناسب باشد، اما علی‌رغم ساختار مدرسه، عوامل خارجی نظیر ارزش‌ها و فرهنگ جامعه، مسائل و مشکلات خانوادگی، و فشار هم مدرسه ای ها به اختلالات رفتاری یا شکست تحصیلی کمک می‌کنند و انگیزه پیشرفت را در فراگیران متزلزل می‌سازند. مدرسه ای که خوب مدیریت شود، تأثیرات منفی بیرونی را به حداقل می‌رساند و رفتارهای مناسب علمی و پیشرفت تحصیلی را تسریع می‌نماید.

هدایت و رهبری در برنامه سالانه معاون پرورشی

هدایت فعالیتی است که معاون پرورشی برای برانگیختن، تشویق، و راهنمایی فراگیران انجام می‌دهد تا آن‌ها از روی میل هدف‌های یادگیری مورد توافق را محقق سازند. وقتی معاون پرورشی در نقش مدیر مدرسه به کارکرد هدایت می‌پردازد، در واقع می‌کوشد در فراگیران ایجاد انگیزه کند و راهبرد مناسبی برای به ثمر رساندن اهداف انتخاب کند. معاون پرورشی رهبری است که باید وظیفه حساس و بسیار مهم ایجاد انگیزه و تشویق شاگردان را به کار گیرد. اکثر صاحب‌نظران بر امر خود هدایتی فراگیران تأکید دارند و تصریح می‌کنند رهبری در مدیریت مدرسه عبارت است از باور توانایی‌های بالقوه افراد یک گروه، به طوری که هر کس بتواند شخصاً در رفع نیازهای خود اقدام نماید.

بانک فایل پژوهشی معلمان با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال پایین ترین قیمت در رابطه با برنامه سالانه معاون پرورشی پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. معاونین پرورشی می توانند با مراجعه به بانک فایل پژوهشی معلمان برنامه سالانه معاون پرورشی را طبق آخرین ویرایش و بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش دانلود نمایند. لازم به ذکر است  برنامه سالانه معاون پرورشی توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم تخصصی فرهنگیان در ارائه این برنامه سالانه معاون پرورشی ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر برنامه سالانه معاون پرورشی از سایر محصولات این بانک پژوهشی استفاده نمایید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی